نتایج نظرسنجی سی‌ان‌ان در باره ریزش فزاینده رأی‌دهندگان بایدن

نتایج نظرسنجی سی‌ان‌ان در باره ریزش فزاینده رأی‌دهندگان بایدن
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 14:54

تنها ۳۹ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن رضایت دارند که رقمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

العالم ـ آمریکا

بر اساس یک نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان که توسط مرکز SSRS انجام شده است، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل نگرانی‌ها درباره مشاغل، سن خود و کاهش اعتماد در میان رأی‌دهندگان همسو با دموکرات‌ها، همچنان با بحران‌های مختلفی مواجه است.
هیچ فرد پیروزی در یک رقابت مجدد احتمالی بین بایدن و رئیس جمهور پیشین - دونالد ترامپ - که به شکلی واضح در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه پیشتاز است، وجود ندارد. و تقریبا نیمی از رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده (۴۶ درصد) می‌گویند هر نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، انتخاب بهتری نسبت به بایدن در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.
در همین حال، مقایسه‌های فرضی همچنین نشان می‌دهد که اگر بایدن با یکی از رقبای اصلی ترامپ در حزب جمهوری‌خواه روبرو شود، پیروز مشخصی وجود نخواهد داشت، البته با یک استثنای مهم: بایدن از نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی عقب‌تر است.
از زمانی که بایدن در اوایل سال جاری میلادی نامزدی مجدد خود را برای انتخابات آتی اعلام کرد - جایی که او رقابت ۲۰۲۴ را به عنوان مبارزه با افراط‌گرایی جمهوری‌خواهان معرفی کرد، محبوبیت او همچنان پایین‌تر از عدد ناامیدکننده ۴۰ باقی مانده است؛ مشابه جایگاه ترامپ در سال ۲۰۱۹، و چندین عدد کمتر از رونالد ریگان، باراک اوباما و بیل کلینتون در همین مرحله در آستانه مبارزات مجدد انتخاباتی.
البته رقبای بایدن نیز با چالش‌های خودشان مواجه هستند: ۴۴ درصد از رأی‌دهندگان احساس می‌کنند هر نامزد دموکرات گزینه بهتری نسبت به ترامپ است. در میان عموم مردم، هم رتبه بایدن و هم رتبه ترامپ تنها عدد نامطلوب ۳۵ درصد را نشان می‌دهد.
نگرش‌ها درباره عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری و جایگاه کشور در نظرسنجی جدید عمیقا منفی است. رتبه قبولی شغلی و رضایت از عملکرد او فقط ۳۹ درصد است و ۵۸ درصد می‌گویند سیاست‌های وی، شرایط اقتصادی در ایالات متحده را بدتر کرده است که ۸ درصد نسبت به پاییز گذشته افزایش نشان می‌دهد. ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند اوضاع در کشور به شکلی بد و نامطلوب پیش می‌رود؛ یک منفی‌نگری دائمی که بر بخش بزرگی از دوران ریاست جمهوری بایدن حاکم بوده است. ۵۱ درصد از مردم نیز می‌گویند دولت باید برای حل مشکلات کشور بیشتر تلاش کند.
برداشت‌ها درباره شخصیت بایدن نیز به طور کلی منفی است و ۵۸ درصد گفته‌اند برداشت نامطلوبی از او دارند. کمتر از نیمی از آمریکایی‌ها، ۴۵ درصد، می‌گویند بایدن به افرادی مانند آنها اهمیت می‌دهد و تنها ۳۳ درصد او را فردی توصیف می‌کنند که به داشتنش به عنوان رئیس‌جمهور افتخار می‌کنند.
همچنین تقریباً سه‌چهارم از آمریکایی‌ها می‌گویند به طور جدی نگران هستند که سن بایدن بر سطح فعلی صلاحیت جسمی و ذهنی او (۷۳ درصد) و توانایی‌اش برای یک دوره کامل دیگر در صورت انتخاب مجدد (۷۶ درصد) تأثیر منفی بگذارد.
۶۷ درصد از رأی‌دهندگان دموکرات یا افراد همسو با حزب دموکرات می‌گویند این حزب باید فردی غیر از بایدن را برای انتخابات نامزد کند. - این رقم در ماه مارس ۵۴ درصد بود.

پربیننده ترین خبرها