برگزاری تجمع در حمایت از فلسطین در اتریش و برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان

برگزاری تجمع در حمایت از فلسطین در اتریش و برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 21:05

تعدادی از فعالان حامی فلسطین در اتریش همزمان با سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور تظاهراتی را در وین با وجود ممانعت پلیس برگزار کردند.

العالم - اروپا

سازمان همبستگی با فلسطین گزارش داد که نیروهای امنیتی اتریش با غیرقانونی خواندن تظاهرات در حمایت از فلسطین مانع از تجمع مردم در وین شدند.

حامیان فلسطین در تجمع خود از الکساندر ون در بلن، رئیس جمهور اتریش به خاطر ادامه همکاری با رژیم اشغالگر انتقاد کردند.

«جنی جهاد» از جمله برگزارکنندگان این تظاهرات بود؛ پسرعمومی 3 ساله وی براثر شلیک مستقیم گلوله اشغالگران صهیونیست در رام‌الله به شهادت رسیده است.

در جریان این تجمع، تظاهرکنندگان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند که منجر به برخورد یکی از نیروهای پلیس با آنها شد؛ این نیروی پلیس نام فردی که پرچم فلسطین را در دست داشت جویا شد که حمل کننده پرچم پاسخی به او نداد؛ این رفتار پلیس اعتراض حاضرین در تجمع را برانگیخت.

در همین هنگام یکی از فعالان به پلیس هشدار داد که این یک تظاهرات حقوق بشری قانونی است و در هر مکانی می تواند برگزار شود؛ نیروی پلیس اتریش در پاسخ به آنها گفت: «حقوق بشر شامل فلسطینی ها نمی شود!»

الکساندر ون در بلن، رئیس جمهور اتریش، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس و ارتش اتریش با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها