پرچم رژیم صهیونیستی مقابل پارلمان مغرب به آتش کشیده شد

پرچم رژیم صهیونیستی مقابل پارلمان مغرب به آتش کشیده شد
شنبه 18 شهريور 1402 - 01:19

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، معترضان مغربی پرچم رژیم صهیونیستی را در اعتراض به سفر یک مقام پارلمانی به فلسطین اشغالی، مقابل پارلمان این کشور در رباط به آتش کشیدند.

العالم - مغرب

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، تظاهرکنندگان در رباط پایتخت مغرب پرچم رژیم اسرائیل را در اعتراض به سفر برنامه ریزی شده «نعم میاره» رئیس شورای مستشاران پارلمان مغرب به فلسطین اشغالی که به دلیل وضعیت سلامت وی انجام نشد، به آتش کشیدند.

نعم میاره قرار بود طی روزهای گذشته به دعوت رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کند؛ اما به دلیل بیماری این سفر انجام نگرفت.

پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو طرف توافق کردند که تاریخ جدیدی برای این سفر تعیین کنند.

بر اساس این گزارش، معترضان مقابل پارلمان مغرب مخالفت خود را با عادی سازی روابط رباط و تل آویو اعلام کردند و پرچم رژیم اسرائیل را به آتش کشیدند و پرچم مغرب و فلسطین را برافراشتند و شعارهایی در محکومیت عادی سازی و حمایت از آرمان فلسطین سر دادند.

«گروه ملی اقدام برای فلسطین» که این تجمع اعتراضی را برگزار کرده، مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و آن را محکوم کرد.

حدود سه ماه پیش رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی به مغرب سفر و با مقام‌های این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود.

روابط مغرب با رژیم صهیونیستی ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ و پس از یک توقف ۲۰ ساله از سر گرفته شد. علت قطع روابط در سال ۲۰۰۰، وقوع انتفاضه دوم فلسطین عنوان شده بود.

پیش تر مغرب با آمریکا و رژیم اسرائیل قراردادی سه جانبه امضا کرده بود که بر اساس آن، آمریکا صحرای غربی را به عنوان سرزمین مغرب به رسمیت شناخت و مغرب نیز موافقت خود را با از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

شماری از نمایندگان مجلس مغرب چندین بار تاکید کرده‌اند که از سرگیری روابط با رژیم اسرائیل به منزله چشم پوشی از مبارزات مردم فلسطین و حق آن‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس نخواهد بود.

مردم مغرب نیز تاکنون بارها با آمدن به خیابان و برگزاری تجمع و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، مخالفت خود را با عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی ابراز و خواهان پایان آن شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها