رئیس پیشین موساد: نتانیاهو موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است

رئیس پیشین موساد: نتانیاهو موجودیت اسرائیل را به خطر انداخته است
يکشنبه 19 شهريور 1402 - 17:32

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به (موساد)، انتصاب وزیران تندرو در مناصب مهم کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را عامل به خطر افتادن موجودیت این رژیم اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«تامیر باردو» در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: رویکرد آپارتایدی وزیران راست‌گرای کابینه بنیامین نتانیاهو، شهرک های صهیونیستی نزدیک خط سبز(مرزهای سرزمین های اشغالی ۱۹۶۷) را به خطر انداخته است.

وی افزود: کارهای انجام شده در کابینه فعلی فاجعه ای برای حاکمیت اسرائیل است.

رئیس پیشین موساد با اشاره به اینکه پیش از انتخابات، نتانیاهو حاضر به داشتن عکس با «ایتامار بن گویر» نبود، گفت: چطور است که اکنون بن گویر در منصب مهم وزارت امنیت داخلی منصوب شده است.

«پاردو» افزود: نتانیاهو (با انتصاب «بن گویر» در وزارت امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» در وزارت دارایی)، وضعیت راهبردی اسرائیل را تغییر داد و موجودیت آنرا به خطر انداخت.

در شرایطی که نتانیاهو برای تشکیل کابینه مجبور به ائتلاف با احزب تندرو مثل «عوتسما یهودیت» به رهبری «بن گویر» و «صهیونیسم دینی» به رهبری «اسموتریچ» شد و کماکان هم برای جلوگیری از فروپاشی کابینه، مجبور به همراهی با آنهاست، حضور این دو وزیر تندرو باعث تشدید گسست داخلی و انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و دیگر متحدان غربی رژیم صهیونیستی معتقدند حضور تندروها در کابینه موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و تسریع در فروپاشی این رژیم می شود.

پربیننده ترین خبرها