تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری‌ برای برطرف کردن کانون‌های تولید گرد و غبار

تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری‌ برای برطرف کردن کانون‌های تولید گرد و غبار
يکشنبه 19 شهريور 1402 - 22:38

وزیر امور خارجه در دیدار دبیر اجرایی اسکاپ بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برطرف کردن کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه و جهان تأکید کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه ۱۹ شهریور) در دیدار خانم «آلیس جابانا» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، با قدردانی از مشارکت و همکاری دبیر اجرایی اسکاپ در برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برطرف سازی کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه و جهان و کاهش مخاطرات آن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه بخشی از منشاء کانون‌های تولید گرد و غبار در منطقه را ناشی از جنگ‌های تحمیل شده از سوی قدرت‌های فرا منطقه‌ای دانست که تنها برای تامین اهداف خود و بدون توجه به موضوعات مهمی چون محیط زیست مشکلاتی را به مردم و طبیعت منطقه تحمیل کرده‌اند.

امیرعبداللهیان وجود تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را عامل دیگری برای افزایش پدیده گرد و غبار دانست.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها با اسکاپ برای مقابله با حوادث ناگوار طبیعی و همچنین کانون‌های توفان گرد و غبار در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

خانم آلیس جابانا، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) نیز در این دیدار با ابلاغ سلام دبیرکل سازمان ملل متحد به وزیر امور خارجه، زمینه‌های همکاری اسکاپ با کشورها و مجموعه‌های منطقه‌ای را تشریح و ضمن با اهمیت خواندن اقدامات هماهنگ منطقه‌ای در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار، آمادگی اسکاپ برای پشتیبانی از ایران در این زمینه را اعلام کرد.

وی همچنین از کمک‌های ایران به مرکز منطقه‌ای مدیریت اطلاعات بلایا وابسته به اسکاپ ( اپدیم ) و میزبانی بسیار خوب ایران در مقر آن در تهران قدردانی کرد.

وی برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار را ستود و حضور و سخنرانی رئیس جمهور ایران در افتتاحیه اجلاس را دلیلی بر توجه سطح بالای جمهوری اسلامی ایران به مباحث بین‌المللی و محیط زیست خواند.

پربیننده ترین خبرها