تهدید رئیس موساد به ترور مقامات ارشد ایران چرا؟

تهدید رئیس موساد به ترور مقامات ارشد ایران چرا؟
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 15:11

خبر: دیوید بارنیه، رئیس موساد رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه کنفرانسی که توسط دانشگاه رایشمن «اسرائیلی» روز یکشنبه برگزار شد، تهدید کرد، مقامات ایرانی را در پاسخ به هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها و یهودیان به هر طریق توسط عامل ایرانی یا سلاح‌های ایرانی قاچاق شده به اسرائیل، هدف قرار خواهد داد.

العالم - یک خبر چند تحلیل

تحلیل:

- موساد (سازمان اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی) از روز اول تنها برای یک مأموریت، یعنی ترور و خشونت‌ تأسیس شد، اما تاکنون در طول تاریخ شوم خود، هرگز مسئولیت هیچ قتلی را که انجام داده، مگر مواردی نادر به عهده نگرفته است. حال شاهد هستیم رئیس موساد رسما اعلام می کند که «خواهد کشت» و برخلاف رویه معمولش، این بار مسئولیت قتل را حتی قبل از ارتکاب جنایت به عهده می گیرد. مسلم است که موساد از «کشتن» ناتوان شده است، از این رو دست به تهدید زده تا شاید وجهه ویران شده خود زیر ضربات محور مقاومت را بازگرداند.

- «دیوید بارنیه» باید بداند که دورانی که گروه های موساد بدون بازدارندگی ترور می کردند، برای همیشه به پایان رسیده است. امروز او چاره ای جز شایعه پراکنی همانند لفاظی های رئیسش بنیامین نتانیاهو علیه ایران، ندارد. نتانیاهو دو دهه است به حرافی روی آورده است و تهدیدهایی همچون حمله به ایران، بازگرداندن لبنان به عصر حجر، ترور رهبران مقاومت فلسطین و اشغال غزه را تکرار می کند؛ بدون این که جرات کند این تهدیدها را عملی کند و یقینا این قبیل آرزوهایش را با خود به گور خواهد برد.

- بارنیه باید هم اینقدر عصبانی باشد چرا که جوانان مقاومت فلسطین در کرانه باختری سلطه رژیم صهیونیستی و موسادش را زیر سوال برده اند. مبارزان در کرانه باختری، تنها ظرف 24 ساعت، 17 عملیات مقاومت انجام دادند شامل شلیک راکت، تیراندازی، پرتاب کوکتل مولوتف، آتش زدن پایگاه های نظامی و درگیری می باشد.

- بارنیه، نتانیاهو و دیگر صهیونیست ها پس از ناتوانی در خاموش کردن شعله مقاومت در قلب جوانان فلسطینی در کرانه باختری،برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود هیچ راهی نیافتند، به جز ایران.

آیا مردم فلسطین به مشوّق بیرونی نیاز دارند که آنها را ملزم به مقاومت در برابر اشغالگران نماید؟ مسلما خیر. جوانان فلسطینی که هر روز شاهد جنایات صهیونیست ها، اشغال سرزمین شان، هتک حرمت مقدسات شان، تعرض به مسجد الاقصی، تجاوز به ناموس شان، آوارگی هم وطنان شان و شهادت فرزندان سرزمین شان هستند، خودجوش در برابر اشغالگران مقاومت می کنند.
- ما به بارنیه می گوییم که رژیم متزلزل شما سرسوزنی قادر به برافراشتن خیمه ای مشابه آن نیست که جوانان حزب الله در سرزمین لبنان و در مرز مشترک با فلسطین اشغالی برپا کرده اند. حزب الله با کمک جوانانی که به پروردگار و آرمان خود در کرانه باختری ایمان داشتند، شما را ناتوان کرد و ارتش قدرتمند شما را در بیش از یک نبرد شکست داد. با چنین پیشینه ای، چطور به خود جرات دادی مقامات ایرانی را در تهران تهدید به ترور کنی؟! شما با دست خود آتشی را می افروزید که هرگز نمی توانید آن را خاموش کنید؛ بنابراین بهتر بود قبل از اینکه دچار هذیان گویی شوید، با یک متخصص روانشناسی مشورت می کردید. مسلما این یاوه گویی ها به دلیل اضطراب و اختلالات روحی - روانی ناشی از آن است که شما را آزار می دهد وگرنه این گونه با دست خود، قبرتان را نمی کندید.

پربیننده ترین خبرها