رژیم اشغالگر اینگونه به دنبال یهودی سازی قدس است

پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 12:54

از زمان اشغال شهر قدس در سال 1967، اشغالگران اسرائیلی عمداً این شهر را یهودی سازی کرده اند. آنان در همین حال تلاش کرده اند تعداد شهرک نشینان را افزایش و ساکنان اصلی آن یعنی فلسطینیان را اخراج کنند تا شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جدیدی بر این شهر مقدس تحمیل کنند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

یهودی سازی قدس اشغالی اصطلاحی است که از تلاش های مستمر مقامات اشغالگر صهیونیست برای از بین بردن هویت تاریخی اسلامی و مسیحی شهر اشغالی قدس و تحمیل هویتی جدید که همان هویت یهودی است، حکایت دارد.

از زمانی که رژیم صهیونیستی شهر قدس را در سال 1967 اشغال کرد، به شدت برای سیطره بر آن تلاش و از ابزارهای زیادی برای رسیدن به این هدف استفاده کرده است. این رژیم از آن زمان اقدامات زیادی علیه شهر و ساکنان آن انجام داده است از جمله گسترش شهرک سازی به عنوان مهمترین ابزار یهودی سازی قدس و نیز مصادره اراضی فلسطینیان ساکن آن.

این اقدامات به دو برابر شدن تعداد شهرک نشینان و در عین حال کاهش نسبت جمعیت عرب فلسطین شهر قدس منجر شد. البته ناگفته نماند که وضع مالیات های سنگین و سیاست تخریب تأسیسات و خانه ها به بهانه عدم مجوز، از دیگر اقدامات صهیونیست ها برای یهودی سازی قدس بوده است.

سیاست آواره‌کردن فلسطینی‌ها از شهر قدس یکی از روش‌های رژیم اشغالگر برای ایجاد واقعیت جدیدی بوده است که براساس آن شهرک‌نشینان صهیونیست اکثریت شهر را تشکیل می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها