ادامه جنگ در سودان میان ارتش و نیروهای واکنش سریع

ادامه جنگ در سودان میان ارتش و نیروهای واکنش سریع
يکشنبه 26 شهريور 1402 - 20:09

درگیری ها امروز یکشنبه میان  ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در نزدیکی مقر فرماندهی نظامی در مرکز خارطوم برای دومین روز پی در پی ادامه یافت.

العالم - آفریقا

یک منبع امنیتی سودان گفت: بمباران توپخانه ای همچنان ادامه دارد و انفجارهای پی در پی اطراف مرکز فرماندهی را لرزاند و ستون‌هایی از دود بلند شد.

تصاویر و فیلم هایی که فعالان شبکه‌های اجتماعی سودان منتشر کردند، آتش زدن یک مقر احتمالاً وزارت دادگستری را نشان می‌دهد که بسیار نزدیک به فرماندهی ارتش است.

ارتش سودان نیز به نوبه خود از دفع «حمله شب گذشته نیروهای واکنش سریع به مواضعی در مجاورت فرماندهی این کشور در مرکز خارطوم، خبر داد».

سخنگوی ارتش گفت: «نیروهای مسلح توانستند تلاش نیروهای واکنش سریع برای حمله به برخی مواضع در مجاورت فرماندهی کل را شکست دهند».

وی افزود: ارتش ده‌ها نفر از نیروهای واکنش سریع را کشته و زخمی کرد و شمار زیادی خودروی جنگی منهدم کرد و آنها را مجبور به فرار کرد.

با وجود تلاش‌های میانجی‌گری آمریکا و عربستان سعودی، هیچ آتش‌بسی در سودان به نتیجه نرسید و درگیری ها تنها برای مدت کوتاهی متوقف می شد و پس از آن دوباره درگیری ها با شدت بیشتر در خارطوم و ام درمان از سر گرفته می شود.

پربیننده ترین خبرها