گزارش العالم از خیابانی تاریخی در تهران که نگاه ها را به خود جلب می کند

دوشنبه 27 شهريور 1402 - 16:40

در تهران پایتخت ایران مکان های زیبای زیادی وجود دارد. خیابان سیِ تیر در عین برخورداری از زیبایی و ظرافت شرقی، به سبک ایتالیایی طراحی شده است.

العالم _ ایران

به گزارش خبرنگار العالم، این خیابان در مرکز تهران، اولین خیابان غذاخوری باز در ایران به حساب می‌آید که همه می‌توانند شبی فوق‌العاده را همراه خانواده و دوستان خود بگذرانند و از زیبایی‌های این مکان لذت ببرند.

یک شهروند ایرانی به خبرنگار العالم گفت: با دختر و همسرم اینجا آمدیم تا از فضای این خیابان لذت ببریم و شبی زیبا را در روز تعطیل بگذرانیم.

صاحب یکی از غذاخوری ها گفت: من بازنشسته ام و بچه ها را دوست دارم، به همین دلیل این کار را انتخاب کردم، صدای خنده آنها قلبم را پر از شور و شادی می کند. لباسی که پوشیده ام، با توجه به اینکه در یک خیابان تاریخی هستم، متناسب با آن است و من این را دوست دارم.

این سنگ‌های باستانی که در امتداد خیابان سنگ فرش شده‌اند، یادآور روزی است که ایرانیان از دولت دکتر مصدق علیه شاه در «سی تیر» بیست و یکم ژوئیه میلادی، حمایت کردند.

یکی از حاضران گفت: ما میهمانی از شیراز داریم، بنابراین من و همسرم این مکان را برای پذیرایی از او انتخاب کردیم، با توجه به اینکه این خیابان دارای اهمیت تاریخی است، زیرا موزه ملی و چند موزه‌ دیگر در آن قرار دارد، علاوه بر این چند مکان‌ مذهبی نیز در این منطقه واقع شده است، بنابراین خیابان سی تیر مرکز توجه گردشگران محسوب می‌شود.

خیابان سی تیر به نام خیابان ادیان نیز شناخته می شود زیرا شامل کلیسای مریم مقدس است که قدمت آن به دوران پهلوی باز می گردد و نیز آتشکده زرتشتیان و همچنین مسجد مشهور ابراهیمی در آن قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها