گزارش رسانه صهیونیستی در باره سرقت هسته ای موساد

گزارش رسانه صهیونیستی در باره سرقت هسته ای موساد
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 14:45

وب‌سایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به معرفی کتابی با عنوان «هدف تهران» پرداخت که به حماسه‌سرایی درباره سرقت اسناد فعالیت‌های هسته‌ای ایران به وسیله سازمان جاسوسی موساد می‌پردازد؛ پرونده‌هایی که تهران آنها را فاقد ارزش معرفی کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جروزالم پست در مطلبی نوشت: در شب ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۱ بهمن ۱۳۹۶)، جاسوسان، تحلیلگران، تکنسین‌ها و روسای عملیات موساد، بازوی جاسوسی رژیم صهیونیستی، در داخل اتاق وضعیت پیشرفته این آژانس در حومه تل‌آویو دور هم جمع شدند. هدف آنها نظارت بر عملیاتی بود که همه می‌دانستند می‌تواند برای رژیم صهیونیستی مهم باشد – یا اگر اوضاع نامساعد شود، برایشان فاجعه‌‌ای بزرگ رقم زند.
یوسی کوهن، رئیس این آژانس، پشت میز نشسته و حواسش به زمان بود، در حالی که سایر نفرات در حالتی پرتنش منتظر بودند تا او دستور آغاز عملیات را صادر کند. روی دیوارهای اطراف، مجموعه‌ای از صفحه‌های پلاسما می‌درخشیدند، گویی منتظر بودند تا خط ویدیوی ماهواره‌ای عملیات روی آن‌ها ظاهر شود، و نمایی سریع از آنچه در صدها کیلومتر دورتر روی زمین اتفاق می‌افتاد، ارائه کند.
کوهن و ده‌ها مامور موساد روزها تقریباً بدون خواب کار می‌کردند. سرانجام در ساعت ۱۰:۳۱ شب، کوهن با بیان دقیق هر یک از هجاهای فرمان گفت: «اجرا». این فرمان، تیمی از موساد را که آماده عملیات در ایران بود، به ویژه در محله صنعتی شورآباد در حومه جنوبی پایتخت ایران به حرکت درآورد. شورآباد جایی نبود که بتوانید به عنوان صحنه یک درام جاسوسی با پیامدهای بین‌المللی تصورش کنید.
آنجا فقط یک منطقه با انبارهای سقف‌دار بود. اما در آن شب، دوجین عامل منتخب موساد یک حرکت سریع و کاملاً تمرین‌شده را اجرا کردند.
در حالی که کوهن در سرزمین‌های اشغالی حواسش به زمان بود، آنها به یکی از انبارها نفوذ کردند، از مشعل‌های دمنده با دمای بالا برای نفوذ به مجموعه‌ای از صندوق‌های فولادی استفاده کردند و سرقت فایل‌های فیزیکی و الکترونیکی را آغاز کردند که به ادعای نویسنده کتاب، حاوی پرونده تلاش‌های ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت مجهز به سلاح هسته‌ای بود که آغاز آن به حدود ۳۰ سال پیش باز می‌گردد.
نگاه کوهن به ساعت دوخته شده بود زیرا زمان بسیار مهم جلوه می‌کرد. اعضای تیم در ایران فقط شش ساعت و نیم فرصت داشتند تا حجم عظیمی از پرونده‌ها را پیدا کنند، آن‌ها را در کامیون‌ها بار کنند و بگریزند. در غیر این صورت، ممکن بود لو بروند و ماموریت، با شکست مواجه شود.
بلندای آن شبِ طولانی تا صبح امتداد می‌یافت اما در حالی که افراد ارشد موساد بر روی صفحه‌های نمایش متمرکز بودند، تیم شورآباد با نیم تن فایل و دیسک فشرده از انبار بیرون رفتند. آنها در چند ساعت به سمت مرز ایران رفتند و حرکت شان با شماری از کامیون‌های خالی برای رد گم کنی استتار می‌شد، طعمه‌هایی که در مسیرهای جعلی در چندین جهت جعلی رانده می‌شدند.
برای تمام آن برنامه‌ریزی، پول خرج شده و ماه‌ها نظارت نتیجه داد.
مطلب فوق گزیده‌ای از کتاب «هدف تهران» است که 26 سپتامبر (۴ مهر) قرار است، منتشرشود.

پربیننده ترین خبرها