نتانیاهو؛ کذاب ابن کذاب

نتانیاهو؛ کذاب ابن کذاب
دوشنبه 27 شهريور 1402 - 23:31

سرانجام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی به بهانه شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نه به دعوت رسمی رییس جمهورآمریکا، فرصتی یافت تا به نیویورک سفر کند.

العالم ـ کشکول

نتانیاهو قبل از سفر به آمریکا، در اظهاراتی ایران را متهم کرد که "تمام تعهدات خود را زیرپا می‌گذارد. ایران واقعیت را بیان نمی کند و در صدد ساخت سلاح هسته‌ای است". دیگر کسی این اظهارات را باور ندارد. بویژه زمانی که از طرف کسی مطرح می‌شود که در میان خود اسرائیلی‌ها و وزرای کابینه، به دروغگویی مشهور است.

ما اینجا در پی آن نیستیم که مشخص کنیم چه کسی دروغگو است؟ و چه کسی حقیقت را بازگو نمی‌کند؟ و کدام طرف زرادخانه ای از سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه دارد؟ و کدام طرف امنیت منطقه و ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند و هر روز شماری از زنان و کودکان و جوانان عرب در فلسطین و سوریه و منطقه خاورمیانه را به قتل می‌رساند؟ و یا در مورد دموکراسی ادعایی اش به جهانیان دورغ می‌گوید؟ بلکه می خواهیم اظهارات "دوستان" نتانیاهو در موردش را بیان کنیم و اینکه سخنان او را چگونه ارزیابی می‌کنند.

در اکتبر گذشته فایل‌های صوتی از اظهارات اسموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو منتشر شد که می‌گفت نتانیاهو دروغگو و پسر درغگو (کذاب ابن کذاب) است. اخیرا بسیاری از شخصیت‌ها ویژگی‌های بسیار ناپسندی مانند دروغگویی و فریبکاری برای نتانیاهو برشمرده‌اند.

متهم کردن نتانیاهو به دروغگویی مساله تازه‌ای نیست؛ آریل شارون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو دروغگو و بزدل و توطئه گر است. روزنامه یدیعوت احرونوت اخیرا بخش‌هایی از کتاب زندگینامه شارون را منتشر کرد که در آن شارون انتقادات تندی از نتانیاهو می‌کند. نتانیاهو که وزیر دارایی کابینه شارون بود در اعتراض به عقب‌نشینی از غزه، از وزارت دارایی استعفا داد. شارون درمورد نتانیاهو می‌گوید: او نه فقط توطئه گر است بلکه بزدل نیز هست.

طبق این کتاب، شارون یک‌بار نتانیاهو را به دفترش دعوت کرد. دیدار این دو بسیار کوتاه بود، در این دیدار شارون به نتانیاهو می‌گوید: تو دروغگو بودی و تا آخر دروغگو می‌مانی.

اگر رفقای نتانیاهو که شریک او در قتل و جنایت و تروریسم و نژادپرستی هستند، اینگونه به او می‌نگرند و او را دروغگو و پسردروغگو و بزدل و توطئه گر می‌دانند، پس دیگران چگونه به او می‌نگرند؟ و چقدر به سخنان او اعتماد دارند؟

بسیاری بر این عقیده‌اند که تهدیدات نتانیاهو علیه ایران مضحک و خنده‌آور است و نتانیاهو را متهم می کنند که با تهدید ایران درصدد آن است تا ذهن صهیونیست‌ها را از مشکلات داخلی فراوانی که برایشان بوجود آورده است، منحرف کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها