جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات ضد تروریستی در قره‌باغ خبر داد

جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات ضد تروریستی در قره‌باغ خبر داد
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 14:59

درگیری‌ها بار دیگر در منطقه قره‌باغ کوهستانی تشدید شده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد باکو «فعالیت‌های ضد تروریستی محلی» را در منطقه قره‌باغ کوهستانی آغاز کرده است تا به گفته مقامات این کشور، «سرکوب تحریک‌های گسترده» و بیرون راندن نیروهای ارمنی را در دستور کار قرار دهد.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: «در قالب این اقدامات، مواضع در خط مقدم و نقاط تیراندازی دوردست یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان و همچنین تأسیسات رزمی و نظامی با سلاح‌های بسیار دقیق نابود می‌شوند.»

به گفته جمهوری آذربایجان، باکو تنها اهداف نظامی را با استفاده از سلاح‌های دقیق هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیان یا زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد. هدف از این اقدامات، تلاش برای «بازگرداندن نظم و قانون اساسی جمهوری آذربایجان» به منطقه عنوان شده است.

این وزارتخانه افزود به نیروی حافظ صلح روسیه در منطقه به همراه یک مرکز نظارتی ترکیه و روسیه که قرار است به تضمین آتش‌بس ۲۰۲۰ کمک کنند، آغاز این عملیات را اطلاع داده است.

ارمنستان می‌گوید هیچ پرسنل نظامی در قره‌باغ ندارد و اولویت‌های آن تنها بشردوستانه است.

باکو پس از شکایت از کشته شدن شش نفر از شهروندانش بر اثر مین‌های زمینی در دو حادثه جداگانه، از آغاز عملیات خود خبر داد و «گروه‌های مسلح غیرقانونی ارمنی» را مقصر این کشتارها معرفی کرد.

تشدید تنش‌ها یک روز پس از تحویل غذا و دارو به قره‌باغ به طور همزمان و در امتداد دو جاده رخ می‌دهد؛ گامی که به نظر می‌رسید می‌توانست به کاهش تنش‌های فزاینده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها