اقدام عجیب دولت مصر؛ فارغ التحصیلی ائمه مساجد از دانشکده نظامی!

اقدام عجیب دولت مصر؛ فارغ التحصیلی ائمه مساجد از دانشکده نظامی!
سه شنبه 28 شهريور 1402 - 19:05

اعلام سخنگوی ارتش مصر مبنی بر فارغ التحصیلی اولین گروه از ائمه مساجد پس از گذراندن دوره آموزشی در دانشکده افسران ذخیره، موجی از جنجال و تمسخر را در شبکه‌های اجتماعی مصر به راه انداخت.

العالم -مصر

الجزیره گزارش داد؛ سخنگوی ارتش مصر روز گذشته در حساب رسمی خود تصاویری از مراسم فارغ التحصیلی و نمایش فیلم مستند از این مراسم را منتشر کرد و گفت: این اولین گروه از ائمه مساجد است که از دانشکده افسران ذخیره نیروهای مسلح فارغ التحصیل شده و برای فعالیت در وزارت اوقاف معرفی شده اند.

سخنگوی ارتش افزود: این اقدام در راستای «تمایل فرماندهی کل نیروهای مسلح به همکاری با وزارتخانه ها و ارگان های مختلف کشور مصر» صورت می گیرد.

در این مراسم فرماندهان نیروهای مسلح و شماری از مقامات وزارت اوقاف و شخصیت های مردمی نیز حضور داشتند.

اعلام فارغ التحصیلی این گروه از ائمه جماعات موجی از تمسخر و انتقاد را به راه انداخت. فعالان این اقدام را "نظامی کردن نهادهای دینی و مدنی دانستند".

احمد فرج از کاربران شبکه های اجتماعی با انتقاد از این اقدام گفت: "من بیش از 10 بار خبر را خواندم. آیا چیزی متوجه شدی؟ گروه ائمه مساجد وابسته به اوقاف از دانشکده افسری فارغ التحصیل می شوند!!!"

مجدی جرجس کاربر دیگری در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: " متوجه شدیم که دغدغه اصلی دانشکده افسران ذخیره آموزش علوم دینی و اصول تبلیغ شده است. قرار است کدام گروه بر دیگری تاثیر بگذارد؟ آیا مبلغان دینی بر افسران تاثیر خواهند گذاشت و یا برعکس؟ لطفا اگر کسی چیزی از این مساله فهمیده به ما هم بهماند.

عثمان علی نیز نوشت: این اقدام از سوی نیروهای مسلح در واقع برای نظامی کردن همه چیز در کشور است تا آنجا که کار به نظامی کردن خطیبان و ائمه وزارت اوقاف و وادار کردن آنها به تحصیل یا گذراندن دوره در یکی از دانشکده های افسری کشیده شد.

پربیننده ترین خبرها