واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس
پنج‌شنبه 30 شهريور 1402 - 07:23

سخنگوی وزارت امور خارجه به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در نشست نیویورک واکنش نشان داد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از نشست در نیویورک، اظهار داشت: تکرار اتهامات و ادعاهای واهی در شرايط كنونی منطقه به هيچ وجه نمی تواند تامين كننده منافع دولت ها و مردم منطقه باشد و صرفا به سود بدخواهانی است كه آرامش، توسعه اقتصادی، تماميت ارضی و حاكميت ملی كشورهای اين منطقه را بر نمی تابند و همواره منافع نامشروع خود را در مداخله جویی و بی ثباتی و ناامنی منطقه جستجو کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: توانمندی های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین نظامی شفاف قرار دارد که مبتنی بر بازدارندگی و حفظ امنیت ملی است و آنچه خطر واقعی است، ورود رژیم‌ صهیونیستی به عنوان منبع اصلی نا امنی و تهدید کشورهای اسلامی به جغرافیای منطقه است.
کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره راهکار حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه به دور از مداخله طرفهای فرامنطقه‌ای می داند.

پربیننده ترین خبرها