تأکید بن فرحان بر ضرورت توجه شورای امنیت به حل مسائل کشورهای عرب

تأکید بن فرحان بر ضرورت توجه شورای امنیت به حل مسائل کشورهای عرب
جمعه 31 شهريور 1402 - 10:42

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، به عنوان رئیس تروئیکای عربی در گفتگوی غیر رسمی با شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توجه شورای امنیت به حل مسائل کشورهای عرب شد.

العالم - عربستان سعودی

وزیر خارجه عربستان در این نشست که در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت که جامعه بین الملل با مشکلات و چالش های متعددی رو به روست که مقابله با آنها، همکاری گسترده بین المللی را می طلبد. حل این مشکلات جز با تأمین محیط منطقه ای و بین المللی امن و با ثبات و مشارکت همه کشورها امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد که از آنجا که بخش از عمده ای از مسائل مطرح شده در نشست شورای امنیت، مربوط به جهان عرب هستند، لذا تقویت همکاری بین اتحادیه عرب و شورای امینت برای ایجاد صلح و امنیت در جهان عرب، از اهمیت بسیاری برخوردار است و عربستان در تلاش است که این همکاری را تقویت کند و ارتقا دهد.

وی با اشاره به افزایش نقش گروه های مسلحی که خارج از چهارچوب و اختیار دولت ها فعالیت می کنند، در خلق این بحران ها و تهدید صلح و امنیت بین المللی از سوی آنها، تصریح کرد که دسترسی آسان این گروه ها به سلاح های پیشرفته و تکنولوژی، باعث تضعیف و از بین رفتن جایگاه نهادهای دولتی و به خطر افتادن امنیت و ثبات بین المللی و مانع تراشی در مسیر پیشرفت و توسعه شده است.

فیصل بن فرحان در پایان تأکید کرد که شورای امنیت باید تدابیر جدی و محکمی برای مهار این گروه ها در نظر بگیرد.

پربیننده ترین خبرها