گفت‌وگوی وزرای خارجه عربستان و ترکیه درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

گفت‌وگوی وزرای خارجه عربستان و ترکیه درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
شنبه 10 تير 1402 - 17:52

وزیر امور خارجه ترکیه با فیصل بن فرحان همتای عربستانی خود در رابطه با هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و مبارزه با اسلام‌ستیزی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم ـ ترکیه

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود، درباره تدارکات نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه، طرفین در این مکالمه تلفنی، همچنین در رابطه با مسائل منطقه‌ای و همکاری در مبارزه با اسلام‌ستیزی نیز رایزنی کردند.

نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی فردا در جده برگزار خواهد شد. هتک حرمت قرآن کریم در سوئد محور این نشست خواهد بود.

سلوان مومیکا، مهاجر عراقی در سوئد در ۲۸ ژوئن تحت حافظت پلیس مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزاند.

پس از هتک حرمت قرآن کریم، روز پنجشنبه، صدها نفر از مردم عراق به دعوت مقتدی صدر رهبر جریان صدر علیه سوئد تظاهرات کردند.

معترضان عراقی به سمت سفارت سوئد در بغداد حرکت کرده و در اعتراض به اجازه دولت استکهلم برای اهانت به قرآن کریم، وارد سفارت این کشور شده و خواهان اخراج سفیر شدند.

سخنگوی دولت عراق از دولت های ذیربط خواست تا ابتکار عمل را به دست گرفته و این افراط گرایان را از ادامه رفتاری در آن گرفتار شده اند و سوق دادن همه به سوی نتایجی که هیچ کس آن را نمی خواهد، باز دارند.

روز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

پربیننده ترین خبرها