گزارش العالم از مراسم سالگرد کشتار صبرا و شتیلا که جنایتکاران آن هنوز مجازات نشده اند

شنبه 1 مهر 1402 - 08:32

به گزارش العالم شهرداری الغبیری در لبنان در فرهنگسرای رسالت این شهر، مراسم گرامیداشتی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد قتل عام صبرا و شتیلا، با حضور هیئت های خارجی و تعداد زیادی از شخصیت ها و فعالان سیاسی و حزبی لبنانی و فلسطینی برگزار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

حسین عزالدین خبرنگار العالم گزارش داد که در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد قتل عام صبرا و شتیلا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر حق مقاومت به عنوان یکی از راه های آزادسازی کل اراضی اشغالی تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: راه حل اول، مقاومت نظامی و کنار آن، دیگر اشکال مقاومت است.

شیخ نعیم قاسم خواستار همکاری همه طرف های مقاومت در فلسطین و منطقه شد زیرا به گفته وی، این راه حل اثربخشی خود را ثابت کرده است.

فتحی ابو العردات دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان هم گفت: ما اینجا گرد هم آمده ایم تا یاد و خاطره ستمدیدگان را گرامی بداریم و عدالتخواهی کنیم و جنایتکاران صهیونیست و عوامل آنها را که مرتکب این قتل عام فجیع شدند، به دست عدالت بسپاریم.

السماح مهدی، عضو اجلاس احزاب و فراکسیون لبنان و فلسطین هم گفت: «ما تاکید می کنیم که حق ما با گذر زمان ساقط نمی شود. ما مصمم هستیم حق همه شهدایی را که در این کشتار بزرگ جان باختند، احیا کنیم.»

حمزه البشتاوی نویسنده و روزنامه نگار فلسطینی نیز گفت: «ما به قاتلان جنایتکار صهیونیست و عوامل محلی آنها در لبنان می گوییم صبرا و شتیلا را هرگز فراموش نکرده و نخواهیم کرد و خواستار مجازات جنایتکاران هستیم.»

شرکت کنندگان در مراسم آنچه را اشغالگران و عوامل آن انجام داده اند، به عنوان بزرگترین جنایت قرن توصیف کردند. حاضران بر استواری خط مقاومت در برابر اشغالگران تاکید و استانداردهای دوگانه سازمان های بین المللی را محکوم کردند.

پس از مراسم، شرکت کنندگان راهپیمایی کردند و با حرکت از خیابان اصلی جاده فرودگاه به سمت مقبره شهدا، با همراهی گروه‌های موسیقی و پیشاهنگی و افرادی که بنرهایی در محکومیت کشتار حمل می‌کردند، به یاد شهدا تاج‌های گل در مکان جنایت گذاشتند.

گفتنی است که در جنایت صبرا و شتیلا که اشغالگران صهیونیست و عوامل آنها در سال 1982 مرتکب شدند، علاوه بر تخریب خانه‌ها و اموال مردم در برابر چشم جهانیان، بیش از چهار هزار نفر شهید و تعداد زیادی زخمی شدند اما سازمان های بین المللی و نهادهای مدعی حقوق بشر هیچگاه این جنایت را محکوم و جنایتکاران را مجازات نکردند.

پربیننده ترین خبرها