به ریاست سفیر غیرمقیم سعودی در فلسطین؛

هیاتی از عربستان سعودی به زودی به کرانه باختری سفر می‌کند

هیاتی از عربستان سعودی به زودی به کرانه باختری سفر می‌کند
دوشنبه 3 مهر 1402 - 07:45

رسانه‌های صهیونیستی علی‌رغم صحبت از عادی‌سازی روابط این رژیم و عربستان نوشته‌اند تحقق خواسته‌های محمد بن سلمان در مورد حقوق فلسطینیان بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش رویترز، یک مقام فلسطینی گفت هیاتی از عربستان سعودی در هفته جاری با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در رام‌الله دیدار می‌کند.
این رخداد در بحبوحه تلاش‌های آمریکا برای حصول توافق در جهت عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، امری که می‌تواند شامل امتیازاتی احتمالی برای فلسطینی‌ها باشد.
به گفته این مقام فلسطینی که نامش فاش نشده است، ریاست این هیات عربستانی را نایف السدیری، سفیر غیرمقیم سعودی در فلسطین، بر عهده دارد که ماه گذشته به این سمت منصوب شد.
بازدید هیات عربستانی از رام‌الله پس از آن انجام می‌شود که هم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و هم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته گفتند تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط در جریان است.
در این میان، فلسطین موضوعی مهم خواهد بود؛ چنان‌که انتظار می‌رود تلاش‌ها برای احیای فرایند به اصطلاح صلحی که منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی شود، افزایش یابد.
مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها با میانجی‌گری آمریکا در سال ۲۰۱۴ شکست خورد و از آن زمان تاکنون روابط بین دو طرف تحت تاثیر موج خشونت‌ها به شدت کاهش یافته است.
محمود عباس هفته گذشته تاکید کرد تا زمانی که فلسطینیان به حقوق کامل خود دست نیابند، توافق صلح خاورمیانه قابل دستیابی نخواهد بود. همچنین وزیر خارجه عربستان خواستار احیای راه‌حل دو کشوری شد.
با این حال، رسانه‌های صهیونیستی نوشته‌اند تحقق خواسته‌های محمد بن سلمان در مورد حقوق فلسطینیان در کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
روزنامه یدیعوت اخرونوت در این خصوص نوشت ایتامار بن‌گویر و بتسال‌ال اسموت‌ریچ، رهبران دو حزب راست افراطی که وزیران ارشد کابینه نتانیاهو هستند، به نخست‌وزیر گفته‌اند «هیچ پیمان صلح اسلوی دیگری وجود نخواهد داشت». آن‌ها حتی احتمال خروج از کابینه ائتلافی را نیز مطرح کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها