سردار تنگسیری: ورود زیردریایی‌های اتمی به خلیج فارس ممنوع است

سردار تنگسیری: ورود زیردریایی‌های اتمی به خلیج فارس ممنوع است
دوشنبه 3 مهر 1402 - 09:55

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کشور‌های بیگانه مانند آمریکا، فرانسه و سایرین، زیردریایی‌های سوخت هسته‌ای دارند اما ورود این شناورها به خلیج فارس ممنوع است.

العالم - ایران ـ سیاسی

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در برنامه ثریا طی سخنانی اظهار داشت: کشور‌های بیگانه مانند آمریکا، فرانسه و سایرین، زیردریایی‌های سوخت هسته‌ای دارند. با توجه به اینکه خلیج فارس یک منطقه بسته است، اگر اتفاقی برای یکی از زیردریایی‌ها رخ بدهد و رآکتور زیردریایی مشکل پیدا کند و یا با شناور‌های دیگر تصادف داشته باشد باعث می‌شود تا این منطقه به مدت 11 سال دچار آلودگی شود. یعنی به مدت 11 سال ماهی و آبزیان دریایی در این منطقه نخواهند بود و آب آن غیر قابل استفاده می‌شود. در واقع، یک فاجعه برای منطقه خلیج فارس رخ خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جالب اینجاست که همین کشور‌ها، شناور‌های هسته‌ای خود را داخل خلیج‌های بسته نمی‌برند، اما این کار را در خلیج فارس انجام می‌دهند در صورتی که انجام آن ممنوع است و نباید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: همسایگان ما باید این را بدانند که سخنان ما از باب دلسوزی است و همواره می‌گوییم که هیچ‌گاه بیگانگان در منطقه ما امنیت‌ساز نیستند. اگر بیگانگان از لفظ گاو شیرده استفاده می‌کنند، همسایگان ما باید بدانند که پس از اینکه شیر این گاو تمام شود آن را ذبح می‌کنند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه همسایگان ما هیچ‌گاه فکر نکنند که کشور‌های فرامنطقه‌ای برای دفاع از آن‌ها در منطقه باقی می‌مانند، تصریح کرد: آن‌ها هرگز فکر نکنند که کشور‌های فرامنطقه‌ای برای دفاع ماندگار و دفاع از این کشور‌ها در منطقه ما باقی خواهند ماند بلکه منطقه را ترک می‌کنند.

وی افزود: من به عنوان یک سرباز مسلمان درخواست می‌کنم و به همسایگانمان توصیه می‌کنم که باور کنید بیگانگان به دو عنوان در منطقه هستند؛ اول، فروش تسلیحات و دوم، بردن نفت و سوءاستفاده از این منطقه.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر امنیت این منطقه را در قالب اتحاد هشت کشور خلیج فارس تامین کرده و مردم منطقه در صلح و صفا زندگی کنند، البته همسایگان ما باید بدانند که کشور‌های فرامنطقه‌ای فقط به خاطر حضور نامشروع خود در منطقه، ایران هراسی انجام می‌دهند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه همواره حامی ماهیگیران بوده و با صید ترال مخالف است، عنوان کرد: تعدادی کشتی‌های صیادی صنعتی بیگانه به منطقه ما آمدند و صید ترال انجام دادند. نیروی دریایی سپاه، بیست فروند از کشتی‌هایی که صید ترال انجام می‌دادند را توقیف کرد و صید ترال را در این منطقه ممنوع کرده‌ایم.

وی افزود: در بحث ماهیگیری در این منطقه و جزایر، اگر مردم به این منطقه بیایند نیاز به شغل وجود دارد. شغلی که می‌شود علاقه‌مندی عزیزان را به دریا افزایش دهیم، ماهیگیری است. هم کسب و کار حلال است و هم می‌توانیم سهم خود را از دریا برداشت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما نباید با قلاب ماهی صید کنیم. در حالی که کشور‌های اطراف ما با موتور‌های پرقدرت و امکانات روز دنیا ماهیگیری می‌کنند و حجم بسیاری هم برداشت دارند.

وی اظهار کرد: ما از آقای حسینی رئیس سازمان شیلات تقاضا داریم که مجوز ماهیگیری برای جزایر نازعات را به صورت ویژه صادر کنند تا بتوانیم جمعیت را مطابق با فرمان رهبر انقلاب افزایش دهیم. ما می‌توانیم جمعیت این منطقه را افزایش داده و این منطقه را به قطب اقتصادی، گردشگری و مسکونی تبدیل کنیم.

پربیننده ترین خبرها