ادامه اعتصاب غذای اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری

ادامه اعتصاب غذای اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری
سه شنبه 4 مهر 1402 - 16:27

«کاید الفسفوس» اسیر فلسطینی از اهالی شهر دورا در جنوب الخلیل در کرانه باختری رود اردن که از 55 روز قبل در اعتراض به بازداشت اداری از سوی رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد.

العالم – فلسطین اشغالی

«حلا نموره» همسر این اسیر فلسطینی به پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت که کاید از درد شدید در بدن به ویژه مفاصل و سردرد رنج می برد و توان حرکت و سخن گفتن ندارد و وضع جسمانی وی روز به روز بدتر می شود.

وی افزود که همسرش بدون تفهیم اتهام بازداشت شده و حتی قاضی از بازداشت وی به خاطر نبود اتهام مشخص ابراز تعجب کرد.

حلا ادامه داد که زندانبانان صهیونیست برای آنکه کاید را از ادامه اعتصاب غذا بازدارند، وی را از استفاده از نمک، رختخواب و وسایل برقی محروم کرده اند.

کاید 34 ساله پیش از این ، 7 سال در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است.

وی پس از آزادی مجددا در سال 2021 میلادی بازداشت شد که در آن زمان در اعتراض به بازداشت اداری خود به مدت 131 روز اعتصاب غذا کرده بود.

بازداشت اداری نوعی بازداشت بدون تفهیم اتهام یا بدون محاکمه است که بر اساس پرونده ها و ادله های سری انجام می شود که زندانی یا وکیل وی حق اطلاع از آن را ندارند.
رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری و باریکه غزه در سال 1967 به طور گسترده از این نوع بازداشت علیه فلسطینیان استفاده می کند.
مدت بازداشت اداری بین 3 تا 6 ماه است که رژیم صهیونیستی عمدتا آن را تمدید می کند.
قضات این رژیم پس از دریافت دستور از سوی فرماندهی نیروهای مرکزی ارتش صهیونیستی یا گزارش نهادهای اطلاعاتی با تمدید آن موافقت می کنند.

پربیننده ترین خبرها