نقطه به نقطه جهان زیر رصد ماهواره‌های ایرانی؛ غرب همچنان به انزوا ایران امید دارد؟!

نقطه به نقطه جهان زیر رصد ماهواره‌های ایرانی؛ غرب همچنان به انزوا ایران امید دارد؟!
چهارشنبه 5 مهر 1402 - 22:56

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران اعلام کرد: ماهواره نور ۳ با ماهواره‌بر قاصد و توسط نیروی هوافضای ‎سپاه با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

العالم ـ ایران

غرب شهادت سردار حسن تهرانی مقدم مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 2011 را ضربه ای سهمگین برای برنامه موشکی ایران دانست و تاکید کرد که تهران هیچگاه نمی تواند در مدت زمانی کوتاه شرایط خود را بهبود ببخشد؛ اما این رؤیای غرب تبدیل به کابوس شد.

بر کسی پوشیده نیست که داشتن فناوری پرتاب ماهواره به فضا برای یک کشور به چه معناست؛ این فناوری یکی از پیچیده ترین فناوری‌های علمی است که تنها چند کشور در جهان از آن برخوردار هستند.

ایران که چهار دهه است در معرض تحریم‌های بی‌سابقه و استثنایی از سوی غرب قرار گرفته است تا کشور را فلج کنند و به زیر سلطه آمریکا ببرند؛ امروز جمهوری اسلامی ایران به یکی از معدود کشورهای جهان تبدیل شده است که توانایی قرار دادن ماهواره در مدار را دارد و این اقدام را با موفقیتی خیره کننده انجام داده است.

ایران که تحت محاصره درآمده است، امروز در باشگاه کشورهای دارای فناوری پرتاب ماهواره در مرتبه نهم قرار دارد و کارنامه‌ای درخشان در طراحی، ساخت و ارسال ماهواره به فضا دارد و در طراحی ماهواره و پرتاب آن به فضا رکوردار است.

سینا1، امید، رصد، دوستی، نوید، پیام، ظفر1، نور1 و خیام از جمله ماهواره های ایرانی هستند که از موشک ها و سکوهای پرتابی که ایرانی ها با دستان خود ساخته اند، به فضا پرتاب شده اند.

اگر دانشمندان ایرانی پایگاه‌های پرتاب فضایی در داخل ایران ایجاد نمی‌کردند، این ماهواره‌ها راهی به فضا پیدا نمی‌کردند؛ این پایگاه ها در پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و مطالعات زیست‌محیطی نقشی عظیم داشتند. پایگاه امام خمینی (ره) در سمنان، مرکز فضایی البرز و سکوی چابهار از مهم ترین پایگاه های فضایی ایران است.

مانند همیشه غرب هر پیشرفت علمی در ایران را به عنوان تهدیدی برای دیگران مطرح می‌کند؛ زیرا غرب نمی پذیرد که ایران موشک‌های دوربرد برای انتقال ماهواره‌ها به فضا در اختیار داشته باشد؛ یا اینکه از برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز برای مصارف پزشکی و کشاورزی و تولید برق برخوردار باشد؛ زیرا می خواهد ایران را به دوران وابستگی به غرب و عقب ماندگی بازگرداند.

کاروان علم و دانش ایران بدون هیچ توجهی به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب به مسیر خود ادامه میدهد این کاروان علمی بزرگ‌مردانی دارد که از آن حمایت می‌کنند؛ این مردان تهدیدات غرب را به هذیان‌گویی تبدیل کرده اند این تهدیدات از سوی کسانی مطرح می شود که از پیشرفت عظیم ایران دچار شوک شده اند و تعادل خود را از دست دادند و به هذیان گویی روی آوردند.

پربیننده ترین خبرها