بن‌گویر فراخوانش را برای تجمع اعتراضی در تل‌آویو پس گرفت

بن‌گویر فراخوانش را برای تجمع اعتراضی در تل‌آویو پس گرفت
پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 09:33

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فراخوانش را برای برگزاری تجمع مذهبی در مرکز تل‌آویو و در اعتراض به مخالفان سیاسی کابینه لغو کرد تا درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی گسترده‌تر نشوند.

العالم - فلسطین اشغالی

«ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه، ۲۷سپتامبر با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای برگزاری یک تجمع مذهبی در مرکز تل‌آویو، و در پاسخ به اعتراض مخالفان کابینه درباره مراسمات روز غفران، عقب‌نشینی کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، بیانیه صادر شده توسط بن‌گویر توضیح می‌دهد: با توجه به اعلام رهبران تظاهرات چپ‌های افراطی مبنی بر این‌که دیگر فعالیت‌های ضد یهودی را که در روز غفران انجام دادند، تکرار نخواهند کرد، به نظر می‌رسد که دیگر نیازی به برگزاری تجمع مذهبی و نماز شب زنده‌داری در روز پنجشنبه وجود نداشته باشد.

وی در ادامه می‌گوید: «خوشحالم که چپ‌های افراطی فهمیدند در قلب تل‌آویو جایی برای یهودستیزی علیه وجود ندارد. ما یک کشور یهودی داریم و این جا جایی است که یهودیان همیشه می‌توانند در فضای عمومی نماز بخوانند، هر زمان که بخواهند، هر کجا که بخواهند‌. در صورت لزوم در آینده، من آنجا خواهم بود تا این مسئله را روشن کنم».

طبق گزارش رسانه‌های عبری، درگیری‌ها در مرکز تل‌آویو در روز یکشنبه و در آستانه تعطیلات روز غفران، در حالی رخ داد که سازمان‌دهندگان مراسم یهودیان و افراطیان ارتدوکس مدعی شدند که توسط تظاهرکنندگان مخالف کابینه نتانیاهو مورد حمله قرار گرفته‌اند.

شهر تل‌آویو شب گذشته‌اش، دوشنبه هم شاهد تظاهرات و برخوردهای خشونت‌آمیز در جریان مراسم‌های مربوط به روز غفران بوده است؛ طی این مراسمات گروه‌های مذهبی افراطی برای جداسازی مردان و زنان در میادین و خیابان‌های شهر تلاش می‌کردند که با اعتراض شهرک‌نشینان مواجه شدند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داده بود که «درگیری‌ها شب گذشته در میدان دیزنگوف، در آستانه روز غفران، بین صدها نفر از ساکنان تل‌آویو و برگزارکنندگان مراسمات مذهبی یهودی رخ داد».

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۶ سپتامبر به درگیری‌ها در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داده و گفته بود: «نمونه‌ای تکان‌دهنده و دردناک را دیدیم؛ از اینکه چگونه درگیری داخلی در درون ما تشدید می‌شود و به مرز خود می‌رسد. چطور به این وضعیت وحشتناک رسیدیم؟ کسانی که به آتش این درگیری‌ها اضافه می‌کنند، تهدیدی واقعی برای اتحاد اسرائیل به شمار می‌روند».

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم هم که خود از مسببان اصلی درگیری‌های صهیونیست‌ها شناخته می‌شود، در واکنش به این درگیری‌ها اذعان کرد: «گسترش دایره صلح یک فرصت تاریخی است و من با تمام وجودم به آن متعهد هستم؛ در عین حال منافع حیاتی کشور که مهمترین آن امنیت است را حفظ می‌کنم».

پربیننده ترین خبرها