شرایط روسیه برای به رسمیت شناختن طالبان

شرایط روسیه برای به رسمیت شناختن طالبان
پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 19:15

نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید، ما نمی توانیم سفیر را پذیرایی کنیم زیرا دولت طالبان را به رسمیت نمی شناسیم.

العالم - آسیا

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه برای افغانستان گفت، روسیه و دیگر اعضای فرمت مسکو در مورد افغانستان با طالبان مبنی بر اینکه یک دولت همه شمول چگونه باید باشد، اختلاف نظر دارد.

این دیپلمات گفت: "طالبان دولت کنونی را کاملاً همه شمول می‌دانند، در حالی که چشم خود را بر این واقعیت می‌بندند که نمایندگان سایر اقوام در دولت در واقع اعضای این گروه هستند، که با دیدگاه همه شمول نه تنها ما (روسیه) بلکه سایر دولت های ذینفع متفاوت است. مشکل واقعی اینجاست."

همزمان، کابلوف در پاسخ به این سوال که آیا مسکو و سایر شرکت کنندگان در فرمت مسکو نفوذ بر طالبان در این زمینه دارند یا خیر، کابلوف گفت که نمایندگان این فرمت "نه برای اعمال فشار، بلکه برای متقاعد کردن" گرد هم می آیند.

کابلوف افزود: "طالبان باید به رسمیت شناخته شوند. یعنی در عمل ثابت کنند که آماده پاسخگویی به فراخوان ایجاد یک حکومت همه شمول سیاسی هستند. اگر این اقدام را انجام دهند، راه را برای به رسمیت شناختن احتمالی رژیم طالبان توسط روسیه باز خواهد کرد."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها