واکنش حماس به افتتاح تونلی در زیر مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها

واکنش حماس به افتتاح تونلی در زیر مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها
دوشنبه 10 مهر 1402 - 03:27

جنبش مقاومت اسلامی حماس یکشنبه شب در واکنش به افتتاح تونلی دیگر در زیر مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این اقدام راه به جایی نخواهد برد.

العالم-فلسطین اشغالی

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن بیان این که این اقدام، جنایتی دیگر در راستای یهودی‌سازی قدس و سلطه بر مسجد الاقصی است خاطرنشان کرد: ملت فلسطین و جوانان انقلابی هرگز اجازه اجرای طرح‌ها و سیاست‌های شوم دشمن صهیونیستی را نخواهند داد و قاطعانه با آن مقابله خواهند کرد.

این جنبش افزود که سیاست دروغ گویی و تحریف تاریخ که دولت‌های جنایتکار صهیونیستی در پیش گرفتند، هرگز نمی‌تواند به مشروعیت بخشی به موجودیت باطل آن در سرزمین فلسطین از جمله قدس و مسجد الاقصی منجر شود.

این بیانیه می‌افزاید که تمامی جنایات و تجاوزات اشغالگران صهیونیستی در مسجد الاقصی از جمله بهره برداری از اعیاد یهودی برای تحمیل برخی واقعیت‌ها و تحریف تاریخ و جغرافیای منطقه، تنها اصرار ملت فلسطین بر پایبندی به حقوق خود و مقاومت در برابر اشغالگران تا آزادسازی این سرزمین و بازپس گیری مقدسات خویش را بیشتر خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی، تونل تازه‌ای را در زیر مسجدالاقصی افتتاح کرده که از صحن براق تا قصرهای اموی امتداد یافته است.

رژیم صهیونیستی همزمان با اعیاد یهودی، تونل تازه‌ای را در زیر مسجد الاقصی افتتاح کرده که از صحن براق تا قصرهای اموی امتداد یافته است.

این تونل جدید موجب یهودی‌سازی بسیاری از آثار و نشانه‌های شهر قدس و مسجد الاقصی شده و در حقیقت تبلیغی برای معبد کذایی یهود است.

این تونل از منطقه باب المغاربه در شهرک سلوان شروع شده و به سمت صحن براق و از آنجا به سمت قصرهای اموی امتداد یافته است.

این تونل ۲۰۰ متر طول و ۱۲ متر ارتفاع دارد. در داخل این تونل یک نمایشگاه عکس دایر شده که رژیم صهیونیستی مدعی شده که تاریخ قدس را به تصویر کشیده است.

همچنین در جریان عبور از این تونل، یک فایل ویدیویی ۳ دقیقه‌ای پیرامون معبد کذایی و دروغین یهودیان در زیر مسجد الاقصی به ۳ زبان عربی، انگلیسی و عبری به نمایش گذاشته می‌شود.

رژیم اشغالگر صهیونیستی طی سالیان اخیر تونل های زیادی در زیر مسجد الاقصی در راستای یهودی سازی آن و زمینه سازی برای تخریب این مکان مقدس به منظور ساخت معبد کذایی و دروغین یهودیان احداث کرده است.

پربیننده ترین خبرها