فرانسه: موافق تحویل تجهیزات نظامی به ارمنستان هستیم

فرانسه: موافق تحویل تجهیزات نظامی به ارمنستان هستیم
چهارشنبه 12 مهر 1402 - 00:19

وزیر امور خارجه فرانسه موافقت کشورش را با تحویل تجهیزات نظامی به ارمنستان اعلام کرد.

العالم-اروپا

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد، کشورش با انعقاد قرارداد‌هایی با ارمنستان بر سر تحویل تجهیزات نظامی به ایروان موافقت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزیر امور خارجه فرانسه این تصمیم را در ضمن سفرش به ارمنستان اعلام کرد.

کولونا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آرارات میرزویان»، همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: «فرانسه با انعقاد قراردادهایی با ارمنستان در آینده که تحویل تجهیزات نظامی به ارمنستان را میسر و این کشور را قادر به تضمین دفاع از خود کنند موافقت کرده است

او همچنین بر «پشتیبانی» و «همبستگی» پاریس نسبت به ایروان تاکید کرد.

«سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه نیز روز دوشنبه احتمال دخالت نظامی کشورش برای دفاع از ارمنستان، در منطقه قفقاز و علیه جمهوری آذربایجان را رد کرد.

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد که فرانسه قویا از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌‌کند، اما برای دفاع از این کشور مداخله نظامی نخواهدکرد. دولت فرانسه حمله اخیر جمهوری آذربایجان به قره باغ را محکوم کرد .

«گیلبرت لوک دویناز» قانونگذار فرانسوی و رئیس «گروه دوستی فرانسه و ارمنستان» اخیرا گفت که فرانسه باید به تسلیح ارمنستان کمک کند.

رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان اظهار داشت: «ما همچنان در کنار ارمنستان و بخش ارامنه نشین قره باغ کوهستانی خواهیم بود. موضع ما توسط همکاران من در مجلس سنا بیان شده است

فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است. فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) کنسولگری افتتاح کند.

قرار است «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان نیز روز پنجم اکتبر (13 مهر) در شهر «گرانادا» در اسپانیا با هدف مذاکره درباره امضای یک معاهده صلح بین دو کشور دیدار کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها