خشم مقام فلسطینی نسبت به احتمال عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

خشم مقام فلسطینی نسبت به احتمال عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 12 مهر 1402 - 10:56

«ماهر مزهر» عضور کمیته مرکزی جنبش مردمی آزادسازی فلسطین سه‌شنبه شب گفت که عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی خطرناک ترین مسأله برای آرمان ملت فلسطین و همه کشورهای عربی است.

العالم - فلسطین اشغالی

مزهر در گفت وگو با خبرگزاری "سما" فلسطین با انتقاد از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و متهم کردن وی به برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و ارسال پیشاپیش هدایا برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که این کار موجب خواهد شد که روند یهودی‌سازی و شهرکسازی صهیونیستی و اهانت به قدس و مقدسات ادامه پیدا کند.

وی گفت که عادی سازی روابط همچنین موجب خواهد شد که جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها افزایش یابد و این اقدام ریاضدر واقع صدور حکم بی گناهی نتانیاهو، بن گویر، اسموتریچ و تمام فاشیست های صهیونیست‌ است که به شنیع‌ترین اقدامات نژادپرستانه علیه ملت فلسطین دست می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که بن سلمان بر این باور است که با این عادی سازی کشورش می‌تواند به راکتور هسته‌ای و انرژی صلح آمیز دست پیدا کند، اما در نهایت سود این عادی‌سازی به جیب رژیم صهیونیستی خواهد رفت.

مزهر گفت که آنچه که از مردم فلسطین و ملل عرب انتظار می‌رود، مقاومت و رویارویی بیشتر با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست است تا با این کار هزینه اقدامات امنیتی آنها را افزایش داده و این نیروها را دچار فرسایش کند.

این مقام فلسطینی افزود که جنبش مردمی آزادسازی فلسطین خواستار برگزاری کنفرانس و شکل گیری جنبشی در بیروت برای مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و از همه شرافتمندان و نیروهای سیاسی و مخالفان عادی‌سازی برای اتحاد در برابر سیاست سازش و عادی سازی دعوت می‌کند.

وی در پایان نوشت: رژیم صهیونیستی روبه زوال است و ملت فلسطین به زودی پیروز خواهد شد و سازشکاران نیز به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.

این درحالی است که جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا 8 مهرماه مدعی شد که عربستان و رژیم صهیونیستی به سمت تعیین چارچوب توافق برای عادی‌سازی روابط حرکت کرده‌اند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اخیرا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت که ریاض به عادی‌سازی روابط با تل آویو به شرط تحقق اهداف فلسطینیان نزدیک می‌شود.

وی افزود: مساله فلسطین برای عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل مهم است.

بن سلمان گفت: ریاض هر روز بیشتر به عادی سازی روابط با تل آویو نزدیک می‌شود اما به شرط تحقق اهداف فلسطینی‌ها.

وی ادامه داد: واشنگتن پیشنهادی برای برقراری روابط با (رژیم) اسرائیل ارائه کرد و مذاکرات ادامه دارد و خوب است.

وی با اذعان به وجود موانع و مشکلات در مسیر دستیابی به توافق با ریاض، افزود: علی‌رغم موانعی که هنوز بر سر راه رسیدن به توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی وجود دارد، اما وقتی سه رهبر یعنی بایدن، بن سلمان و من وجود داریم و می‌خواهیم به نتیجه برسیم ، این شانس موفقیت ما را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با فاکس نیوز در این باره گفته است: فلسطینی‌ها باید بخشی از توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی باشند، اما نباید از حق وتو در این زمینه برخوردار شوند. آنها نمی‌خواهند دولتی در کنار اسرائیل داشته باشند، بلکه می‌خواهند یک دولت جایگزین اسرائیل داشته باشند. من به یافتن راه‌هایی برای اینکه آنها (فلسطینی‌ها) بتوانند از این توافق بهره ببرند و نیازهای امنیتی ما را به خطر نیندازند، فکر می‌کنم.

پربیننده ترین خبرها