تظاهرات همبستگی با فلسطین در کشورهای عربی

تظاهرات همبستگی با فلسطین در کشورهای عربی
شنبه 22 مهر 1402 - 10:12

روز پنجشنبه بسیاری از کشورهای عربی شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده برای اعلام حمایت از فلسطین بودند.

العالم - فلسطین ا شغالی

مردم چند کشور عربی به نشانه یاری فلسطینیان در نوار غزه به خیابان‌ها آمده و در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

در اردن هزاران نفر از مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی مقابل مسجد الحسینی و میدان النخیل، در حمایت از مقاومت فلسطین شعار سر دادند.

اردنی‌ها پس از اقامه نماز جمعه شعارهایی در حمایت از مقاومت در غزه و دستآوردهای آن در عملیات پیروزمندانه طوفان الأقصی، سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان خواستار رفع محاصره ۱۷ ساله علیه غزه شده و بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه که به شهادت صدها نفر و زخمی شدن هزاران نفر منجر شده است، تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند: «ملت خواهان آزادی فلسطین است».

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «عمون»، صدها نفر از مردم اردن نیز در تلاش برای رسیدن به مناطق نزدیک به مرز فلسطین اشغالی، در منطقه الأغوار تجمع کردند.

در قطر نیز پس از برگزاری نماز جمعه، تظاهراتی در حمایت از غزه و مردم فلسطین برگزار شد. در بغداد پایتخت عراق نیز راهپیمایی میلیونی برای یاری فلسطین در میدان التحریر برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان در حمایت از آرمان فلسطین شعار سر دادند.

همچنین صدها لبنانی در تظاهرات بزرگ حمایت از فلسطینیان در نوار غزه مشارکت کردند. تظاهرات‌کنندگان درباره تداوم محاصره تحمیلی بر نوار غزه هشدار دادند و صدها لبنانی نیز در تلاش برای عبور از دیوار مرزی، به سمت مناطق مرزی اراضی اشغالی فلسطین حرکت کردند.

به گزارش فارس، در لیبی نیز مردم این کشور با برگزاری تظاهراتی کشتار افراد بی‌گناه به ویژه کودکان در غزه را محکوم کردند.
ده‌ها هزار نفر در شهرهای یمن نیز با برگزاری تظاهراتی در میادین، خشم خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه ابراز کردند.

تظاهرات‌کنندگان یمنی شعار می‌دادند «لبیک ای غزه»، «جانم فدای غزه».

پربیننده ترین خبرها