جلالی: تقویت ثبات، صلح و امنیت منطقه‌ در دستور کار اجلاس ۳+۳ قرار دارد

جلالی: تقویت ثبات، صلح و امنیت منطقه‌ در دستور کار اجلاس ۳+۳ قرار دارد
دوشنبه 1 آبان 1402 - 12:56

سفیر ایران در روسیه با اشاره به برگزاری اجلاس فرمت ۳+۳ در سطح وزیران امور خارجه امروز در تهران گفت: تقویت ثبات، صلح و امنیت منطقه‌ای در دستور کار این اجلاس قرار دارد.

العالم - ایران

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در خصوص برگزاری نشست وزیران خارجه در قالب ۳+۳ به میزبانی تهران، نوشت: «برگزاری نشست وزیران خارجه در فرمت ۳+۳ درباره قفقاز به میزبانی ‎تهران، در چهارچوب سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، تقویت ثبات، صلح و امنیت منطقه ای را در دستور کار دارد.»

وی ادامه داد: «مسائل پیرامونی با همکاری و تعامل کشورهای منطقه و عدم دخالت بازیگران بیرونی، قابل مذاکره و حل و فصل است.»

گفتنی است، امروز وزرای خارجه کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان، به میزبانی وزیر خارجه ایران، برای حضور در دومین نشست «۳+۳»، فردا در تهران تشکیل جلسه خواهند داد تا به بررسی مسائل منطقه قفقاز جنوبی و تلاش برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ای (سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترانزیتی، انرژی و ...) بپردازند.

از مهمترین اهداف شکل گیری این گروه منطقه ای، حل مشکلات منطقه با حضور کشورهای منطقه و بدون دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای و غربی است و بر این اساس، یکی از محورهای نشست فردا، گفت‌وگوهای صلح بین آذربایجان و ارمنستان خواهد بود.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اخیرا اعلام کرده بود که با برگزاری نشستی در قالب «۳+۳» که با پیشنهاد الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان بوده، موافقت کرده است.

پاشینیان در این باره گفته بود: در آن زمان توافق شد که نشست بعدی در قالب «۳+۳» در تهران برگزار شود، ما آمادگی داریم مذاکرات را در این قالب ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا،‌ اولین نشست «۳+۳»، در سطح معاونین وزرای خارجه سال گذشته و بدون حضور گرجستان، در مسکو برگزار شده بود.

برگزاری نشست «۳+۳»، گامی مهم در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم و گسترش روابط دوستانه بین همسایگان و حل مشکلات منطقه بدون دخالت بیگانگان خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها