حمله نظامیان رژیم اشغالگر به کلیساها در قدس + فیلم

سه شنبه 2 آبان 1402 - 22:08

نظامیان رژیم اشغالگر به کلیساها در قدس اشغالی یورش برده و شماری از مسیحیان را پس از ضرب و جرح، بازداشت کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان اشغالگر اسرائیلی امروز با یورش به کلیساها در قدس، مسیحیان را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را بازداشت کردند.

گفتنی است، پس از تخریب ۲۶ مسجد نوار غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، اکنون کلیساها و دیگر اماکن مقدس نیز در بانک اهداف جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. در حمله اخیر به کلیسای ارتدوکس یونانی غزه بین ۱۶ تا ۱۸ فلسطینی به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از جدیدترین جنایات خود در نوار غزه، علاوه بر مساجد حتی کلیساهای مسیحی را نیز در بانک اهداف حملات خود قرار داده است و بر همین اساس یکی از قدیمی ترین مراکز مذهبی مسیحیان جهان را با خاک ویران کرد. برخی منابع مسیحی با استناد به روایت های تاریخی، این کلیسا را سومین کلیسای کهن جهان قلمداد می کنند.

کلیسای ارتدوکس یونانی نوارغزه یا همان کلیسای «پرفریوس مقدس»، در منطقه «حی الزیتون» که قدمت آن به قرن 16 پیش بازمی گردد، در زمره کهن ترین کلیساهای جهان شناخته می شود.

بسیاری از خانواده ها، زنان و کودکان فلسطینی در زمان بمباران این کلیسا به این مکان مقدس پناه آورده بودند. با این حال آمارها از شهادت 16 الی 18 فلسطینی در جریان حمله اخیر اسرائیل به این کلیسا حکایت دارند

پربیننده ترین خبرها