العالم؛ محورهای تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به غزه دقیقا کجاست؟+ ویدیو

چهارشنبه 10 آبان 1402 - 15:10

امروز ۲۶ امین روز از جنگ غزه است و رژیم صهیونیستی با آغاز تهاجم زمینی و ورود خودروهای نظامی اش به مناطق مختلف، همچنان به کشتار مردم این باریکه ادامه می دهد. این تهاجم زمینی از چند محور انجام شده اما این محورها چیست و رژیم صهیونیستی چگونه تلاش می کند این مسئله را ترویج کند که در عملیات خود موفق بوده است؟

العالم-فلسطین اشغالی

مرز شرقی نوار غزه یکی از مناطقی است که رژیم صهیونیستسی در صدد نفوذ به آن است منطقه ای که جغرافیا و پراکندگی جمعیت آن با مناطق دیگر تفاوت دارد. رژیم صهیونیستی تلاش کرده با ورود به زمین های کشاورزی ادعا کند که تا عمق دو کیلومتری به باریکه غزه نفوذ کرده و حتی به خیابان صلاح الدین در شرق غزه نیز رسیده است.

شایان ذکر است که مناطق مورد تهاجم نیروهای صهیونیست در غزه، مناطقی اصطلاحا بی دفاع شمرده می شوند و خالی از سکنه هستند و مقاومت خود نیروهای صهیونیست را برای ورود به آنها ترغیب کرده تا از پشت خطوط دشمن با نیروهای رزمی خود از فاصله صفر به آنها حمله کند یا از تونل های حمله آنها را غافلگیر کند.

در شمال غزه نیروهای صهیونیست از شرق بیت حانون نفوذ زمینی داشته اند که مقاومت بطور غافلگیر کننده ای از مسافت صفر با آنها درگیر شده و تلفات سنگینی به آنها وارد کرده است. کتائب القسام در این ویدئو این تلفات را ثبت کرده است.

در محوری دیگر نیروهای صهیونیست از شمالی ترین نقطه باریکه غزه در مجاورت دریا وارد شدند و در آنجا نیز مقاومت آماده نبرد بود و در مناطق التوام والکرامه در غرب شمال باریکه غزه درگیری شدیدی صورت گرفت. مقاومت توانست در این درگیری خسارت های سنگینی به نیروهای اشغالگر وارد کند.

در منطقه شرق خان یونس به ویژه القراره نیز همینطور است. در ۲ کیلومتری مرز شرقی، زمین های کشاورزی خالی از سکنه ای وجود دارد که نیروهای صهیونیست نفوذهایی انجام دادند که مقاومت با درگیری با آنها، تلفات سنگینی به آنان وارد کرد.

در مقابل حملات مقاومت، توپخانه رژیم صهیونیستی به گلوله باران بی وقفه مناطق پرجمعیت و عمق باریکه غزه ادامه می دهد تا ناکامی عملیات زمینی را پنهان کند. رژیم اشغالگر در این حملات توپخانه ای از گلوله باران کور به مناطق مسکونی گرفته تا گلوله های ممنوعه حاوی فسفر سفید استفاده کرده که به کشتار وحشیانه غیرنظامیان منجر شده است.

گفتنی است که تعداد شهدای فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون 8796 تن گزارش شده که 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند.

پربیننده ترین خبرها