تداوم تنش در مرز لبنان و اسرائیل/ دو چوپان لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند

تداوم تنش در مرز لبنان و اسرائیل/ دو چوپان لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند
پنج‌شنبه 11 آبان 1402 - 17:50

خبرگزاری رسمی لبنان خبر داد که حمله رژیم صهیونیستی به شهادت دو چوپان لبنانی در منطقه مرزی این کشور منجر شده است.

العالم - لبنان

در شرایطی که تنش‌های مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی ادامه دارد، رسانه‌های لبنانی روز پنجشنبه (امروز) از شهادت دو چوپان لبنانی توسط صهیونیست‌ها خبر دادند.

منابع رسانه‌ای به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان خبر دادند که امروز پنجشنبه جسد دو چوپان لبنانی در نزدیکی مرز جنوبی این کشور (مرز فلسطین اشغالی) پیدا شد.

بنا بر گزارش‌ها، اجساد این دو شهروند لبنانی یک روز بعد از حملات روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی پیدا شده است.

نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) چهارشنبه شب (دیشب) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش کرده است دو نفر را که زیر آتش اسرائیل قرار گرفته بودند، تخلیه کند. به گفته یونیفل، ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را در یک منطقه مرزی به حالت تعلیق درآورده‌اند تا به یونیفل و ارتش لبنان اجازه داده شود که این افراد را پیدا کنند.

گفته می‌شود که اجساد این دو چوپان توسط صلیب سرخ لبنان، ارتش لبنان و یونیفل بعد از ساعت‌ها جستجو پیدا شد.

از زمان آغاز جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، این رژیم و جنبش حزب‌الله لبنان درگیر تبادل آتش روزانه در مرز بوده‌اند؛ موضوعی که نگرانی درباره احتمال تبدیل جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای را بالا برده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (پنجشنبه، ۲ نوامبر)، در بیست‌وهفتمین روز نبرد «طوفان الاقصی» جدیدترین آمار قربانیان حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

به نوشته الجزیره، وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر همچنان در حالی ارتکاب جنایت، یکی پس از دیگری است و بر روی مناطق مسکونی متمرکز است و طی ۲۴ ساعت اخیر، مرتکب ۱۵ جنایت و شهادت ۲۵۶ نفر شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که شمار شهدای غزه تا به امروز به ۹۰۶۱ نفر از جمله ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن و شمار مجروحان به ۳۲۰۰۰ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۲۰۶۰ نفر مفقود اعلام شده‌اند که در زیر آوارند و ۱۱۵۰ نفر از آنها کودکند.

فارس

پربیننده ترین خبرها