معاون وزیر خارجه با اشاره به سفر مخبر به پکن:

حضور۶۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در اکسپوی چین نشانه قدرت ایران در حوزه نانو است

حضور۶۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در اکسپوی چین نشانه قدرت ایران در حوزه نانو است
شنبه 13 آبان 1402 - 22:15

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه درباره حضور معاون اول رئیس جمهور در نمایشگاه اکسپوی چین، حضور۶۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه را نشانه قدرت ایران در حوزه‌های نانو و بایوتکنولوژی دانست.

العالم - ایران

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در گفت وگویی درباره سفر امروز شنبه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه به پکن برای حضور در نمایشگاه واردات چین و بازدید از غرفه محصولات صادراتی ایران به این کشور گفت: چینی‌ها از سال ۲۰۱۷ این نمایشگاه را فعال کرده‌اند؛ دولت پکن برخلاف سایر کشورها که برای صادرات نمایشگاه برگزار می‌کند برای واردات این نمایشگاه را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: امسال یک سال خاصی است و حدود ۱۰۰ کشور حاضر شده اند. ایران هم از سوی بخش خصوصی پاویون ۲ هزار متر مربعی و در بخش پاویون ملی هم ۱۵۰ تا دارد البته پاویون‌های ملی کشورها استاندارد است.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور که علاوه بر همسایگان، کشورهای هدف را هم شامل می شوند ادامه داد: یکی از کشورهای هدف صادراتی ما چین است و توافقات خوبی برای توسعه صادرات به این کشور را داشته ایم مانند زعفران، آبزیان، لبنیات و ...؛ کشوری با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر فضای صادراتی مهمی می‌تواند برای ایران ایجاد کند این سفر از این نظر اهمیت دارد که دولت نشان می‌دهد برای صادرات اهمیت خاصی قائل است. معاون اول رئیس جمهور هم در این مراسم سخنرانی کرده و در جهت رفع موانع صادراتی و گمرکی با نمایندگان دولت و بخش خصوصی و واردکنندگان کشورهای مختلف مذاکره می‌کند.

صفری با اشاره به مذاکره برای واردات و انتقال تکنولوژی دانش بنیانی در این سفر گفت: فکر می‌کنم این سفر آثار مثبتی دارد. شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه در بخش‌های انرژی و پتروشیمی هم حاضر هستند که ۶۰ درصد آنها شرکت‌های دانش بنیان هستند و نشان دهنده قوی بودن تولیدکنندگان ما در حوزه های نانو و بایوتکنولوژی است.

به گزارش ایرنا، صفری بیان کرد: نکته مهم این است که در مجوزهای صادراتی به چین، بازار ما را مستحکم‌تر می‌کند؛ نمایشگاه را وزارت صمت برگزار می کند و وزیر صنعت چند روز زودتر به این کشور رفته است می‌توانیم با این نمایشگاه صادرات مان به چین را بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار توسعه دهیم.

پربیننده ترین خبرها