پیش‌بینی رسانه صهیونیستی؛ بیش از ۵۰ میلیارد دلار هزینه جنگ با حماس

پیش‌بینی رسانه صهیونیستی؛ بیش از ۵۰ میلیارد دلار هزینه جنگ با حماس
يکشنبه 14 آبان 1402 - 14:27

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده است که جنگ با مقاومت فلسطین ۵۱ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و اثرات آن بسیار گسترده تر از کووید-۱۹ خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه عبری زبان «کالکالیست» نوشت: با توجه به آمارهای اولیه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی، جنگ با حماس در نوار غزه برای اسرائیل بالغ بر ۲۰۰ میلیارد «شِکِل» (واحد پول اسرائیل برابر با ۵۱ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت که معادل ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن است.

براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، جنگ جاری با حماس بدون در نظر گرفتن گسترش درگیری به سایر مناطق از جمله لبنان و نیروهای مقاومت در عراق و سوریه، حتی بین ۸ تا ۱۲ ماه نیز به طول می انجامد.

کالکالیست در ادامه، پیش بینی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی را در خصوص هزینه ۵۱ میلیارد دلاری در جنگ با حماس خوش بینانه توصیف کرده است.

رویترز نیز در ادامه با استناد به همین گزارش منتشر شده در این روزنامه صهیونیستی نوشت که نیمی از این برآورد هزینه صرف هزینه های نظامی می شود که به حدود ۱ میلیارد شکل در روز می رسد و علاوه بر این قرار است بخشی از این هزینه صرف پرداخت غرامت به مشاغل از دست رفته و بازسازی آن شود.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که اسرائیل در حال آماده سازی بسته کمک اقتصادی برای کسانی است که تحت تاثیر حملات نیروهای مقاومت فلسطینی قرار گرفته اند. به اذعان این مقام اسرائیلی، پیامدهای حمله ۷ اکتبر حماس (۱۵ مهرماه) بزرگتر و گسترده تر از اثرات همه گیری کووید-۱۹ خواهد بود.

به دنبال حمله غافلگیرکننده حماس در تاریخ ۷ اکتبر و تشدید تنش ها میان این نیروی مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، شِکِل اسرائیل در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین میزان در نزدیک ۸ سال گذشه سقوط کرد.

پربیننده ترین خبرها