پس از اعلام حمله اتمی به غزه؛

لاپید: وزیر میراث فرهنگی نتانیاهو باید برکنار شود/ گالانت: خوشحالم که این وزیر مسئولیت امنیتی ندارد

لاپید: وزیر میراث فرهنگی نتانیاهو باید برکنار شود/ گالانت: خوشحالم که این وزیر مسئولیت امنیتی ندارد
يکشنبه 14 آبان 1402 - 16:05

"یائیر لاپید" رهبر ائتلاف مخالفان در رژیم صهیونیستی گفته های وزیر جنجالی کابینه نتانیاهو مبنی بر امکان زدن غزه با بمب اتم را دیوانه وار دانست و خواهان برکناری او شد.

العالم - فلسطین اشغالی

عمیحای الیاهو وزیر به اصطلاح میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی امروز گفته بود: یکی از گزینه ها که باید بررسی شود، انداختن بمب اتم روی غزه است. (کشته شدن) ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) در غزه نیز جزء هزینه جنگ است.

یائیر لاپید رهبر ائتلاف مخالفان در رژیم صهیونیستی خواستار برکناری الیاهو از کابینه شد و گفته های او را گفته هایی "تکان دهنده و دیوانه وار از سوی یک وزیر غیرمسئول" توصیف کرد.

او افزود که این گفته ها به خانواده های اسیران صهیونیست و "توده اسرائیلی ها و جایگاه بین المللی اسرائیل آسیب رسانده است."

لاپید همچنین گفت: "حضور تندروها در کابینه ما را به خطر می اندازد."

"یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که اظهارات الیاهو "غیرمسئولانه است و خوب است که او یکی از مسئولین امنیت اسرائیل نیست."

پیش از این نیز محافل داخلی صهیونیستی به گفته های جنجال برانگیز وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است، واکنش نشان دادند.

این محافل او را "وزیری کودن" خطاب کرده و خواهان "بسته شدن دهانش و کناره گیری اش از قدرت" شدند زیرا هرچه را تل آویو در این مدت برای جلب حمایت از خود در جهان رشته بود؛ پنبه کرده است.

درپی درخواست وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای زدن نوار غزه با بمب اتم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از بار مسئولیت گفته های وزیرش شانه خالی کند.

نتانیاهو اظهار داشت: گفته های عمیحای الیاهو در مورد ریختن بمب اتمی روی غزه جدا از واقعیت است.

دفتر نتانیاهو هم در همین راستا اعلام کرد که نتانیاهو دستور توقف حضور «عمیحای الیاهو» در نشست های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است.

پربیننده ترین خبرها