حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه

حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه
سه شنبه 16 آبان 1402 - 19:28

منابع خبری گزارش دادند پایگاه اشغالگران آمریکایی در نزدیکی میدان نفتی «کونیکو» در استان دیرالزور هدف قرار گرفت.

العالم - سوریه

پایگاه اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه هدف قرار گرفته شد. این پایگاه در نزدیکی میدان نفتی «کونیکو» در استان دیرالزور قرار دارد.

مقاومت اسلامی عراق هم بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی اربیل خبر داد.

مقاومت عراق اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با یک پهپاد پایگاه آمریکا در فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داده و پهپاد مستقیما به هدف موردنظر اصابت کرده است.

این بیانیه در حالی صادر شده است که مقاومت عراقی ساعتی پیش مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراق را برعهده گرفته بود.

مقاومت عراق اعلام کرده بود پایگاه آمریکایی حریر را با ۲ پهپاد هدف حمله قرار داده و پهپاد مستقیما با اهداف موردنظر برخورد داشته‌ است.

مقاومت اسلامی عراق بارها مواضع نیروهای آمریکایی در پایگاه حریر، پایگاه «عین الاسد» در غرب این کشور و پایگاه‌های آمریکایی در سوریه را هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داده است.

رسانه‌های عراقی و سوری روز گذشته نیز از چند حمله با فاصله زمانی کم به پایگاه‌های آمریکا در شمال و غرب عراق و همچنین شرق و شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

گروه‌های مقاومت مستقر در عراق در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان فلسطینی و در حمایت از مقاومت فلسطین از روزهای نخست عملیات «طوفان‌الاقصی» به آن پیوستند.

مقاومت عراق شامگاه گذشته نیز خبر داد که از بامداد امروز دوشنبه، چهار پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را در سوریه و عراق، شش بار هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: سه حمله به پایگاه عین الاسد در غرب عراق و یک حمله به هر کدام از پایگاههای نزدیک به اربیل در شمال عراق، تل البیدر در شمال سوریه و التنف در جنوب سوریه صورت گرفته است.

این گروه مقاومت تأکید کرد که این حملات با سلاحهای مناسب صورت گرفته و به اهداف نیز اصابت کرده است.

پربیننده ترین خبرها