سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها منتظر آتش‌بس هستند اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند

سرلشکر سلامی: صهیونیست‌ها منتظر آتش‌بس هستند اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند
سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:32

فرمانده‌کل سپاه گفت: صهیونیست‌ها منتظر آتش‌بس هستند چون در بحرانند، اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و التهاب و اضطراب میان صهیونیستها کشنده‌تر از آن چیزی است که در غزه می‌بینید.

العالم - ایران

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاههای تهران که پیش‌ازظهر امروز، سه‌شنبه، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به حوادث غزه و جنایات صهیونیستها گفت: تمام اندوخته‌های آمریکا و غرب و صهیونیستها همه تحت طوفان الاقصی بر باد رفت.

سلامی تأکید کرد: هرچه آمریکا برای خود سیطره سیاسی ایجاد کرده و از جنگ نرم و رسانه استفاده کرده بود که ارزشهای کاذب خود را به جهان حاکم کند پس از طوفان الاقصی همه یک‌باره فرو ریخت.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها با مفاهیم دموکراسی، حقوق بشر، آزادی، رفاه و با ظاهر شیک و جهان پسند سخن می‌گفتند اما در حوادث اخیر نقاب آنها کنار رفت و هویت اصلی آنها عریان به جهان نشان داده شد و جهان به نمایشگاهی از واقعیت لیبرال دموکراسی آمریکایی تبدیل شد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز جهان با سقوط آزاد ضدارزشهای اخلاقی آمریکا و غرب آشنا می‌شود، ادامه داد: آمریکا با ادعای قدرتی که به واسطه جایگاه دفاعی و اقتصادی دارد تمام تمرکز خود را بر کشتن کودکان در اتاق مراقبتهای ویژه در بیمارستانی در غزه گذاشته و کشتن کودکان برای او پیروزی است.

سلامی با اشاره به اینکه آمریکا از نظر بودجه دفاعی در دنیا در یک‌ طرف قرار دارد و همه دنیا طرف دیگر گفت: او هنوز قدرت برتر جهان در عناصر قدرت است اما در مجموع قدرت در حال سراشیبی و افول است. با همین قدرت امروز تمام تمرکز خود را بر کشتن‌ این کودکان در بیمارستان گذاشته و این برای او پیروزی است.

فرمانده‌کل سپاه خاطرنشان کرد: صهیونیستها منتظر آتش‌بس هستند چون در بحرانند، اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و التهاب و اضطراب میان صهیونیستها کشنده‌تر از آن چیزی است که در غزه می‌بینید و مردم غزه در آرامش روحی هستند و از چیزی نمی‌ترسند.

وی با اشاره به نقل قولی از بلینکن به یکی از مقامات کشورهای منطقه گفت: صهیونیستها قدرت ترمیم پذیری قدرتشان را از دست داده‌اند. بلینکن به یکی از قدرتهای منطقه گفت وقتی ما بعد از عملیات طوفان الاقصی رسیدیم اسراییلی‌ها در کما بودند. آمریکایی‌ها به آنها تنفس مصنوعی دادند. ولی حماقت کردند و جنگ زمینی راه انداختند زیرا جنگ اشباح راه افتاده و همیشه جنگ با کسی که دیده نمی‌شود بسیار سخت‌تر است و این داستان ادامه خواهد داشت.

سردار سلامی در ادامه سخنانش بسیج را فرمول حل مسائل به‌ظاهر لاینحل جامعه دانست و گفت: بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین، بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل جامعه ما به‌واسطه آن آسان می‌شود.

وی افزود: زندگی برای مردم ما با بسیج سهل می‌شود، بسیج سرچشمه الهام، سرچشمه آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و حتی امت اسلام است.

فرمانده‌کل سپاه با اشاره به عنصر پیشگامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان‌داری بسیج گفت: همین روحیه به مستکبران اجازه غلبه نداد و سیاست‌ها و راهبردهای آن‌ها را دفن کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج مترادف کلمه شکوه و پیروزی قطعی است. بسیجیان هنگام بلایا نخستین انسان‌هایی بوده و هستند که داوطلبانه و فداکارانه در لحظه‌های سختی چون سیل، آتش‌سوزی، زلزله، برف‌های سنگین، کرونا، زدودن فقر، غبار محرومیت و اندوه افسردگی به داد مردم ما می‌رسند.

سلامی بسیج را تجسم انسانی از نزول نصرت‌های الهی بر کشور وحتی سرزمین‌های دیگر دانست و گفت: ردپای بسیجیان در شرق مدیترانه و شامات برای دفاع از نوامیس مسلمان را می‌توان دید. پیکر بسیاری از بسیجیان و مدافعان حرم از دوردست آمد اما این حرم فقط بقاء متبرکه آن بلاد نبود بلکه آبرو، حیثیت، عرض، کرامت و شرف مسلمانان بود. آن‌ها به آنجا رفته بودند تا مسلمانان سوریه در خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره نشوند و زیر چکمه تحقیر استکبار نروند، عمل آن‌ها نتیجه‌بخش بود و با قوت آن شهید آسمانی توانستند پدیده تکفیر را از صفحه سیاسی منطقه حذف کنند.

وی اضافه کرد: بسیج دامنه و قلمرویی جهانی برای خود دارد، ممکن است در نقاطی عمل کند اما شعاع و میدان جاذبه و تأثیر آن جهانی است.

سلامی با ابراز اینکه تفکر بسیج گسترش یافته و از مرزها عبور کرده است، یادآور شد: این تفکر جوانان کشورهای اسلامی را با منطق، آرمان‌ها و رسالت‌های خود آشنا کرده است و آنان را همانند جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، سرزمین و آرامش خود آماده کرده است.

وی با بیان اینکه امروز با اراده‌های به هم پیوسته‌ای از بسیج در سرزمین‌های مختلف مواجه هستیم، یادآور شد: امروز انفصال به اتصال تبدیل شده است و آرمان‌ها یکپارچه و هماهنگ عمل می‌کنند. از فلسطین و غزه گرفته تا لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و ایران همه جا یک الگو، تفکر، اندیشه و آرمان می‌بینید، این پیوستگی دستاورد بزرگی است که سال‌های اخیر حاصل شد.

سلامی با اشاره به امروز اینکه جهان اسلام مفهومی واقعی در صفحه زمین یافته است، گفت: به این معنی که جهان اسلام از یک مفهوم ساده در ادبیات سیاسی و یک واژه در نقشه جغرافیای سیاسی جهان به یک واقعیت عینی تبدیل شده و نقطه توقفی بر این تفکر و اندیشه وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه گفت: در ادبیات مرسوم سیاسی هنگامی که از عناصر قدرت سخن گفته می‌شود معمولاً به اجزا و مولفه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ژئوپلیتیک و فرهنگی اشاره می‌شود اما ایران از عناصر متمایزی علاوه بر این عناصر برخوردار است که یک فضل و برتری برای آن ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به این عناصر افزود: با این عناصر توانسته‌ایم خطرناک‌ترین توطئه‌ها و قدرتمندترین تهدیدات تاریخ علیه یک کشور را خنثی کنیم. مهم‌ترین عنصری که نه خود عنصر قدرت بلکه قدرت‌ساز، مولد و الهام بخش است، وجود رهبری است. وقتی آمریکایی‌ها در تحلیل آسیب پذیری‌های قدرت خود مطلب نوشتند مهم‌ترین نقطه ضعف خود را اینگونه اعلام کردند، فقدان یک رهبری کاریزماتیک.

به گفته سلامی مکتب اسلام و مردم از دیگر عناصر تمایز ایران محسوب می شوند.

وی افزود: اسلام خود قدرت آفرین است به نحوی که با تکیه بر وحدت، انسجام، روحیه جهاد، شهادت، آرمان طلبی فراتر از مرزها قدرتساز عمل می‌کند.

سلامی گفت: مردم در ایران یک وجهه متمایز دارند چون متصل به مکتب و رهبری هستند و این سه ضلع ساختمان مرکزی اسلام است که از دوران پیامبر بوده است. این سه عنصر در ترکیب با هم معجزه شگفت انگیز و پیروزی‌های غیر قابل باور را رقم می‌زنند.

فرمانده سپاه گفت: سال گذشته همان کسانی که در ابهام زندگی می‌کردند و با معماهای دردناک آینده روبه رو بودند، تصوری برایشان ایجاد شده بود که ایران دچار بی تعادلی بازگشت ناپذیر شده اما امسال می‌بینیم که این تعادل چگونه بازگشته و قدرت ترمیم پذیری نظام به آنها نشان داده شده است. هرچه قدر می‌خواهند این نظام را تغییر شکل دهند باز به حالت قبل باز می‌گردد.

سلامی در ادامه ایران را نقطه مرکزی تحولات سیاسی منطقه دانست و گفت: همه نگاه‌ها به ایران است که چگونه عمل می‌کند، چه می‌گوید و نیروهایش را چگونه آرایش می‌کند. این عنصر اصلی قدرت ما است.

وی با بیان اینکه راه قوی شدن ما از طریق علم می‌گذرد، گفت: حکمت و علم، عناصر اصلی پیشرفت ما است و هر کشوری تا مهد انتشار اندیشه و علم نشود به آن احترام عظمتی که لازمه آن است، نمی‌رسد.

سلامی خاطرنشان کرد: نقش اساتید ما برای قوی کردن ایران، نقش اول و پیشرانی و تعیین کنندگی است. جوانانی که برای امروز و آینده آماده می‌شوند در دانشگاه ساخته می‌شوند. ایران شایسته بزرگ بودن است و تاریخ ایران گواه این جایگاه است.

پربیننده ترین خبرها