گزارش خبرنگار العالم از اوضاع وخیم غزه از زبان پزشک بیمارستان الاقصی

سه شنبه 30 آبان 1402 - 21:59

خبرنگار العالم در باریکه از جنایت جدید صهیونیست ها در اردوگاه النصیرات خبر داد که طی آن، منزل خانواده الباز در شمال باریکه غزه هدف بمباران شدید قرار گرفت.

العالمفلسطین

خبرنگار شبکه العالم در گزارش خود با اشاره به بمباران بخش های وسیعی از بیمارستان الشفاء و تخریب ساختمان ها بعد از تخلیه افراد در داخل آن گفت : اطراف بیمارستان اندونزی و منطقه کمال عدوان به شدت بمباران شد و تانک های اسرائیلی با هدف محاصره بیمارستان کلیه درمقابل بیمارستان اندونزی مستقر شده اند.

وی با اشاره به شهادت 80 نفر طی امشب در شمال باریکه غزه و زخمی شدن بیش از 200 نفر که جراحتشان بسیار شدید است ،‌ گفت : بسیاری از زخمی ها درخواست کمک می کنند ، ولی کسی را برای معالجه خود پیدا نمی کنند. و این وضعیت به ویژه درباره زخمی هایی که در شهر غزه هستند، صدق می کند،‌چرا که هیچ بیمارستانی به جز المعمدانی وجود ندارد، که آن هم در محاصره نیروهای اشغالگر است و دسترسی به آن از جاهای دیگر تقریبا غیرممکن است.

اسراء البحیصی در ادامه گزارش خود افزود: منتصر الصواف فرزند مصطفی الصواف نویسنده است و پدر و مادر خود را در حملات رژیم اسرائیل از دست داده و تنها مانده است ، برای مداوا و برخورداری از کمک های اولیه درخواست کمک کرده است ولی تا این لحظه کسی را برای معالجه اش پیدا نکرده و اصلا نمی داند که برای درمان باید به کجا برود و از هر پزشکی در غزه می خواهد که کمک های اولیه را به او برساند.

دکتر محمد الحاج، مدیر روابط عمومی بیمارستان شهدای الاقصی غزه که بامداد امروز تعداد زیادی از اعضای خانواده خود را در حملات از دست داد، گفت: روزانه قتل عام هایی علیه مردم فلسطین در غزه انجام می شود و این قتل عام ها در مناطق پرجمعیت صورت می گیرد، به گونه ای که خانه ها روزانه بر روی سر همه ساکنان آنها تخریب می شود، و روزانه شاهدیم که اسامی همه اعضای یک خانواده از فهرست ثبت احوال کم می شود.

اشغالگران منزل دکتر عبداللطیف الحاج، جراح بیمارستان الشفا در غزه را سحرگاه امروز در اردوگاه النصیرات به شدت بمباران کردند. این منزل محل اسکان 50 نفر از خانواده وی و آوارگان دیگر بود.

شب گذشته نیز در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به چند منطقه باریکه غزه، بسیاری از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر از جمله کودکان و زنان زخمی شدند.

اشغالگران خانه ی «سعود» در اردوگاه البریج در وسط باریکه غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از شهروندان فلسطینی شهید و یا زخمی شدند. همچنین آلاء طاهر الحسنات روزنامه نگار به دنبال بمباران خانه اش در شهر غزه و آیت خضوره روزنامه نگار فلسطینی نیز بر اثر بمباران منزلش در بیت لاهیا در شمال باریکه غزه به شهادت رسیدند.

بر اثر بمباران منزل خانواده الشاعر در شرق استان رفح در جنوب باریکه غزه، تعدادی مجروح به بیمارستان شهید ابویوسف النجار منتقل شدند.

جنگنده های رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین کارخانه اسفنج «فومکو » را در خیابان صلاح الدین در شرق غزه هدف قرار دادند که این حمله باعث آتش سوزی در کارخانه شد.

پربیننده ترین خبرها