آتش بس موقت؛ فلسطینیان غزه بازگشت به منازل خود را آغاز کردند/ ورود کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها محاصره

جمعه 3 آذر 1402 - 09:52

با آغاز اجرای آتش بس موقت در غزه ، ده ها خانواده فلسطینی بازگشت به سمت خانه های خود را آغاز کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

خبرگزاری فلسطینی شهاب با انتشار تصاویری گزارش داد که با آغاز اجرای آتش بس موقت در غزه ، ده ها خانواده بازگشت به خانه های خود را آغاز کرده اند.
شهابدر همین حال الجزیره از تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت فلسطینیان در محوطه‌های بیمارستان رنتیسی به منظور جلوگیری از بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان خبر داد.
از سوی دیگر منابع فلسطینی از ورود کامیون های سوخت به گذرگاه رفح همزمان با آغاز اجرایی شدن آتش بس موقت و بعد از هفته ها محاصره و تحریم خبر دادند.
شبکه فلسطینی الاقصی هم اعلام کرد که برای اولین بار از آغاز حمله به غزه، ورود گاز طبیعی (مصرف پخت و‌ پز) به این منطقه نیز آغاز شده است.
از سوی دیگر فلسطین الیوم گزارش داد با انتشار تصاویری از آغاز اعزام آمبولانس ها به سراسر غزه برای انتقال و شهدا همزمان با آغاز آتش بس خبر داد.
آمبولانسآتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اما سرانجام بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، تنها دستاوردش کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی شامل زنان و کودکان و بمباران و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها است.

پربیننده ترین خبرها