پیش بینی ورود 230 کامیون کمک های انسانی به غزه طی امروز

پیش بینی ورود 230 کامیون کمک های انسانی به غزه طی امروز
جمعه 3 آذر 1402 - 11:00

یک مسوول اداره گذرگاه رفح همزمان با آغاز آتش بس موقت، پیش بینی کرد که امروز 230 کامیون وارد غزه شود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش الجزیره، سخنگوی اداره گذرگاه رفح از آغاز ورود کامیون های حامل کمک های مردمی و سوخت به غزه خبر داد.

وی در عین حال پیش بینی کرد که امروز (جمعه) با آغاز اجرایی شدن آتش بس موقت، 230 کامیون وارد غزه شود.
پیش از این منابع فلسطینی از ورود کامیون های سوخت به گذرگاه رفح همزمان با آغاز اجرایی شدن آتش بس موقت و بعد از هفته ها محاصره و تحریم خبر داده بودند.
شبکه فلسطینی الاقصی هم اعلام کرد که برای اولین بار از آغاز حمله به غزه، ورود گاز طبیعی (مصرف پخت و‌ پز) به این منطقه نیز آغاز شده است.
درهمین حال الجزیره اعلام کرد که چند دستگاه آمبولانس حامل مجروحان غزه گذرگاه زمینی رفح را ترک کردند. این گزارش می افزاید که تاکنون 12 آمبولانس حامل 16 مجروح و 14 فرد همراه از گذرگاه رفح به سمت مصر عبور کرده‌اند.

آتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی امروز (جمعه) آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد. این رژیم اما سرانجام پس از کشتار زنان و کودکان فلسطینی و ارتکاب جنایات جنگی‌ و بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، به ناچار تن به آتش بس داد.

گذرگاه رفح، واقع در بخش جنوبی غزه در مرز شبه جزیره سینا مصر، تنها راه عبور برای غزه از مصر است و به‌ عنوان یک رابط حیاتی بین غزه و دیگر نقاط جهان عمل می‌کند؛ در واقع، این گذرگاه، جنوبی‌ترین پست خروجی از غزه و هم مرز با شبه جزیره سینا مصر است. به عبارت دیگر، رفح تنها دروازه غزه به جهان است که مستقیما از سوی رژیم صهیونیستی کنترل نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها