اذعان کارمندان بی بی سی به نقض بی طرفی این شبکه در پوشش جنگ غزه

اذعان کارمندان بی بی سی به نقض بی طرفی این شبکه در پوشش جنگ غزه
شنبه 4 آذر 1402 - 09:39

برخی از کارمندان شبکه انگلیسی بی بی سی، رسانه محل خدمت خود را به سوگیری و استانداردهای دوگانه در نحوه پوشش تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطین متهم کردند.

العالم-فلسطین اشغالی

کارمندان شبکه انگلیسی بی بی سی، اظهار داشتند که این شبکه در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به قربانیان صهیونیست اهمیت بیشتری نسبت به قربانیان فلسطینی داده است.

به گفته ۸ تن از روزنامه نگاران انگلیسی شاغل در بی بی سی که خواستند هویت شان فاش نشود، بی بی سی به دلیل سانسور و بررسی نکردن دقیق ادعاهای رژیم صهیونیستی، در روایت دقیق این رویداد کوتاهی کرده و لذا در فهماندن نقض حقوق بشر در غزه به مخاطبان خود ناکام بوده است.

به گفته این روزنامه نگاران، رسانه مزبور از دو اصطلاح «کشتار» و «جنایت» فقط درمورد اقدامات حماس استفاده می کرد که باعث می شود این جنبش به عنوان تنها منبع خشونت در منطقه شناخته شود.

افراد مذکور در گفتگو با شبکه الجزیره اظهار داشتند که حمله حماس به رژیم صهیونیستی قتل عام هزاران غیرنظامی در غزه را توجیه نمی کند و شبکه بی بی سی نیز حق این کار را ندارد.

این اظهارات نشان می دهد که بی بی سی اغلب بر رنج ها و خسارت های خانواده های صهیونیست تمرکز کرده و تقریبا هیچ توجهی به رنج خانواده های فلسطینی ندارد.

در هیمن حال سخنگوی بی بی سی تمامی این اتهامات را رد و ادعا کرده که این شبکه جزو رسانه های معدودی است که خبرنگاران آن در باریکه غزه حضور دارند و رویدادهای این منطقه را از نزدیک پوشش می دهند.

وی گفت که بی بی سی داستان های زیادی درمورد فلسطینی ها نیز روایت کرده و ماجراهایی از غیرنظامیان، پزشکان و نیروهای امدادرسانی غزه نیز نقل کرده است.

پربیننده ترین خبرها