مقام آمریکایی خبر حمله به کشتی اسراییلی در اقیانوس هند را تایید کرد

مقام آمریکایی خبر حمله به کشتی اسراییلی در اقیانوس هند را تایید کرد
شنبه 4 آذر 1402 - 15:08

یک مقام نظامی آمریکایی خبر حمله به کشتی اسراییلی در آب های اقیانونس هند (دریای مکران) را تایید و خاطرنشان کرد که در این حمله به خدمه آن آسیبی وارد نشده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

آژانس خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام نظامی این کشور در گزارشی ضمن تایید حمله به کشتی اسراییلی در دریای مکران،‌ مدعی شد که این کشتی به وسیله یک پهپاد انتحاری شبیه به شاهد 136 در آب های دریای مکران هدف حمله قرار گرفته اما به خدمه آن آسیبی وارد نشده است.

منابع خبری از حمله پهپادی روز پنجشنبه و ساعاتی قبل از آغاز آتش بس به کشتی یک تاجر اسراییلی در اقیانوس هند (دریای مکران) خبر داده بودند.

این مقام نظامی آمریکایی روز شنبه مدعی شد که کشتی کانتینری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی در اقیانوس هند، هدف حمله یک پهپاد شبیه به پهپادهای انتحاری "شاهد -136" ایرانی قرار گرفته است.

این کشتی که CMA CGM نام دارد، متعلق به یک شرکت حمل‌ونقل بزرگ مستقر در شهر مارسی فرانسه است که ظاهرا محموله کانتینری آن به "عیدان عوفر" تاجر میلیاردر اسراییلی تعلق دارد.

یک کشتی دیگر حامل خودروهای برقی این تاجر اسراییلی به نام کشتی گالکسی لیدر، هفته گذشته از سوی نیروهای جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ به تلافی حملات و کشتار غیرنظامیان فلسطینی از سوی ارتش اسراییل در غزه، توقیف شده است.

نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه ( 28 آبان ماه) یک فروند کشتی وابسته به رژيم صهیونیستی را برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و وداشتن رژیم صهیونیستی به توقف کشتار در غزه،‌ توقیف و به سواحل یمن هدایت کردند.

این مقام نظامی آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش با آسوشیتدپرس صحبت کرده، گفته که کشتی تاجر اسراییلی که با پرچم "مالت" در آب های آزاد بین المللی در اقیانوس هند (دریای مکران) در حرکت بود، با پهپادی انتحاری مثلثی شکل شبیه پهپاد ایرانی شاهد-136 مورد هدف قرار گرفته است.

بر اساس داده‌های MarineTraffic.com که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل شده است، این کشتی از روز سه‌شنبه زمانی که بندر "جبل علی" دبی را ترک کرد، ردیاب سیستم شناسایی خودکار خود را خاموش کرده بود.

کشتی ها غالبا سیستم ردیاب خودکار خود را به دلایل ایمنی روشن نگه می دارند، اما در مواردی برای شناسایی نشدن، سیستم ردیاب را خاموش می کنند. گفتنی است سیستم ردیاب کشتی توقیف شده تاجر اسراییلی (کشتی گالکسی لیدر) در دریای سرخ نیز خاموش بوده است.

پربیننده ترین خبرها