گزارش العالم؛

استقبال گرم فلسطینی‌ها از اسرای آزاد‌شده به رغم هشدارهای اسرائیل+ویدئو

شنبه 4 آذر 1402 - 17:19

هزاران نفر از مردم فلسطین در شهرک بیتونیا واقع در غرب رام الله به مناسبت آزادی اسرای فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی، مراسم جشن و شادی برپا کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روز گذشته صدها فلسطینی برای ساعات مدیدی در سرما منتظر آزادی فرزندان‌شان بودند؛ مقاومت اسلامی در غزه توانست پس از هفته‌ها جنگ و درهم‌کوبیدن ابهت ارتش اشغالگر، رژیم صهیونیستی را وادار به آزادی اسرای فلسطینی کند. دیروز (جمعه 3 آذر ماه)‌ 39 زن و کودک اسیر فلسطینی پس از آزادی وارد شهرک بیتونیا نزدیک زندان اسرائیلی «عوفر» واقع در غرب رام الله شدند.

به دنبال آزادی 39 اسیر زن و کودک فلسطینی،‌ شب گذشته مناطق مختلفی در فلسطین صحنه شادی و استقبال از اسیران بود. جمع زیادی از مردم فلسطین به استقبال اسیران رفتند که طبق توافق انجام شده با رژیم صهیونیستی و با نظارت مصر و قطر از زندان‌های صهیونیستی آزاد شدند.

«اسیل الطیطی» یکی از این آزادگان به خبرنگار العالم گفت: من شیفته مردم غزه هستم و امیدوارم که به لطف خداوند محاصره از مردم غزه برداشته شود. خدا به آنها و بویژه جنبش حماس قدرت و توان مضاعف ببخشد. من وابسته به جنبش حماس هستم و به این جنبش عشق می ورزم.

«خلیل عثمان» یکی دیگر از اسرایی که روز گذشته از زندان‌های صهیونیست‌ها آزاد شد، به العالم گفت: وضعیت زندان‌های اسرائیلی چنان اسف‌بار است که قابل توصیف نیست. نه غذای مناسبی وجود دارد و نه از اتاق‌ها خارج می‌شویم. اسرائیل سیاست گرسنگی‌دادن به اسرا را با دقت تمام اجرا می‌کند. اوضاع آنجا به شدت بحرانی است.

مقاومت فلسطین با این پیروزی نه تنها قواعد درگیری را تثبیت کرد؛ بلکه قواعد تازه‌ای را بر دشمن تحمیل کرد. همه چیز بها دارد و بهای آزادی اسرای اسرائیلی، آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی است.

اسرائیل با شیوه‌های متعدد کوشید تا مانع از برپایی مراسم جشن و سرور به مناسبت آزادی اسرای فلسطینی شود؛ اما تمام تلاش‌هایش با شکست مواجه شد.

مادر «اسیل الطیطی» نیز به خبرنگار العالم گفت: خدا رو شکر دخترم آزاد شد. ما می‌دانستیم که نامش در فهرست تبادل اسیران بود. احساس من و برادرانش از آزادی او وصف‌شدنی نیست. این شادی بسیار بزرگ است. خدا تمام شهدای ما در غزه را بیامرزد و به خانواده‌های آنها صبر دهد.

ساعات آینده در تاریخ فلسطین و مقاومت بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. از آنجا که ملاک پیروزی‌، تحقق اهداف و دستاوردهاست، نخستین هدف اسرائیل در این جنگ محقق نشد؛ زیرا یکی از اهداف این رژیم آزادی اسرای اسرائیلی بدون هیچ پیش‌شرط و بدون پرداخت بهایی بود.

پربیننده ترین خبرها