نمایش قدرت گردان‌های القسام در تحویل اسرای اسرائیلی از قلب شهر غزه

نمایش قدرت گردان‌های القسام در تحویل اسرای اسرائیلی از قلب شهر غزه
دوشنبه 6 آذر 1402 - 10:16

عصر دیروز (یکشنبه) از قلب شهر غزه، که به گفته اشغالگران خارج از کنترل حماس است، گردان‌های القسام سومین گروه از اسرای صهیونیستی را با نمایش قدرت خود و در میان تمهیدات امنیتی پیچیده تحویل دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عکس‌ها و کلیپ‌ها حضور گردان‌های القسام را در مرکز شهر غزه با رژه نظامی، عناصر و خودروهای بیشتر از فاز اول و دوم مبادله، نشان می دهد.

این تحویل اسرا همراه با حضور خودجوش مردمی صورت گرفت که حمایت خود را از مقاومت نشان دادند و از توانایی آنها در کنترل میدان و غافلگیری اشغالگران قدردانی کردند.

گردان‌های القسام پیشتر اعلام کرده بود که شامگاه یکشنبه (دیروز) 13 زندانی اسرائیلی و 3 زندانی تایلندی و یک روسی را به عنوان بخشی از مرحله سوم تبادل اسرا در سومین روز آتش بس بشردوستانه به صلیب سرخ تحویل داده است.

منابع خبری اعلام کردند که روند تحویل سومین گروه از اسرای اسرائیلی در قلب شهر غزه و با حضور عموم مردم و با سهولت کامل انجام و با تمهیدات امنیتی مدیریت گردید و تاریخ و مکان تحویل اسرا تنها در لحظه صفر مشخص شد که برای همگان شگفت‍‌ آور بود.

کلیپ های ویدئویی حضور خودجوش مردمی را در اطراف گردان‌های القسام در هنگام تحویل بازداشت شدگان به صلیب سرخ بین المللی به تصویر کشید و نشان داد که شهروندان در قلب شهر غزه در فضایی از شادی و شور در حمایت از مقاومت و گردان‌های القسام شعار می دهند.

نکته حائز اهمیت این است که روند تحویل بازداشت شدگان در مرکز شهر غزه، میدان فلسطین انجام شد و این مکان آخرین نقطه‌ای است که خودروهای نظامی اشغالگر در جریان عملیات زمینی و حمله به غزه، بدان رسیده‌اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد که در تسهیل آزادی و انتقال 17 اسیر اسرائیلی و خارجی در غزه موفق بوده است.

از اسرای آزاد شده توسط مقاومت فلسطین و گردان های القسام در مرحله سوم، 13 اسیر اسراییلی و چهار اسیر دیگر خارج از توافق آتش بس شامل 3 تایلندی و یک روسی هستند که به گذرگاه زمینی رفح در جنوب نوار غزه می روند.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی ورود اسیران اسرائیلی آزاد شده از نوار غزه به پایگاه هوایی «هاتزریم» را تایید کرد.

پربیننده ترین خبرها