اعتراف رژیم اشغالگر به میزان تلفات انسانی خود در حملات خود به غزه

سه شنبه 7 آذر 1402 - 19:03

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل علیرغم کشتارها و جنایات جنگی در نوارغزه، از جمله کشتار غیرنظامیان و آوارگی اجباری، خسارات سنگینی متحمل شد و به افزایش شمار کشته ها به بیش از هزار و دویست و زخمی هایش به حدود هزار نفر از ابتدای جنگ اعتراف کرد.

العالمفلسطین

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در نبردهای زمینی در شمال نوار غزه ، دو افسر را که در مقابل مقاومت شدید گردان های القسام متواری شدند، اخراج کرد که نشان دهنده وضعیت فاجعه باری است که ارتش مجبور به پذیرش ذلت بار آتش بس شد.

بنابراین شمار کشته های ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر اسرائیل در جنگ با مبارزان مقاومت فلسطین و بر اساس آمار رسمی اسرائیل، به بیش از 1200 سرباز از جمله حدود 400 افسر و سرباز رسید.

به گزارش روزنامه هاآرتص، شمار زخمی های ارتش از ابتدای جنگ غزه حدود هزار سرباز بود که ارتش نخست از انتشار اطلاعات درباره تعداد سربازان مجروح و وضعیت آنها خودداری می کرد، اما در نهایت با ارائه این اطلاعات موافقت کرد.

این روزنامه افزود: 200 سرباز به شدت مجروح شده اند که بیست و نه تن از آنها در بیمارستان ها تحت معالجه قرار دارند و حدود 320 سرباز نیز وضعیت نه چندان بدی دارند و حدود 1400 نظامی صهیونیست در بخش معلولان قرار دارند.

تلفات رژیم صهیونیستی تنها جانی نبود ، بلکه به جنبه های نظامی و اقتصادی نیز فرا رفت.

براساس برآوردهای وزارت دارایی اسرائیل، هزینه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزانه بالغ بر یک میلیارد شیکل بوده و هزینه کل به دویست میلیارد شیکل یعنی معادل پنجاه و یک میلیارد دلار است که حدود ده درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. رژیم ، برای دلجویی از شهرک نشینان اسرائیل که ضربات دردناکی را در سطوح مختلف دریافت کردند، در حال آماده شدن برای پرداخت غرامت اقتصادی به افراد آسیب دیده است و انتظار می‌رود این بسته بزرگ‌ترو کامل تر از بسته‌های ارائه شده درهمه‌گیری کرونا باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها