واکنش‌ها به دست دادن امیر قطر و رئیس رژیم اسرائیل در کنفرانس تغییرات اقلیمی

واکنش‌ها به دست دادن امیر قطر و رئیس رژیم اسرائیل در کنفرانس تغییرات اقلیمی
شنبه 11 آذر 1402 - 11:14

انتشار تصویری از دست دادن امیر قطر و رئیس رژیم اسرائیل در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی در دبی واکنش های گسترده ای در پی داشته است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش میدل ایست نیوز، کاربران شبکه های اجتماعی، تصویری از دست دادن تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و اسحاق هرتسوگ، رئیس اسرائیل را در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی در دبی منتشر کردند.

به گزارش بغداد الیوم، عبدالعزیز الخمیس، نویسنده عربستانی در واکنش به این دست دادن گفت که می دانم چرا برخی از نوع روابط میان اسرائیل و قطر به خشم می آیند، این عادی است و باید عادی باشد به ویژه هنگامی که این روابط در خدمت به مسائل دارای اهمیت مشترک برای دو طرف است.

وی افزود که نمی توان این روابط را انکار یا توجیه کرد گویی که تنها برای یک مرحله است، همانطور که ترکیه و اسرائیل با یکدیگر روابط دارند؛ تنها اخوان المسلمین هستند که خارج از واقعیت و غیر عادی زندگی می کنند.

روهی کایس، خبرنگار اسرائیلی نیز گفت که تصویری تاریخی است، رئیس اسرائیل با امیر قطر طی کنفرانس تغییرات اقلیمی دست می دهد.

پیشتر دفتر رئیس رژیم اسرائیل اعلام کرده بود که هرتسوگ با امیر قطر دست داده و رایزنی کرده است.

گفتنی است که بنگاه های خبری قطری، مانند «الجزیره» و «العربی الجدید»، درباره این خبر کاملا سکوت اختیار کرده و از پوشش آن اجتناب کردند.

قطر و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند اما در زمینه آتش بس در غزه با یکدیگر هماهنگی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها