تحلیلگر نظامی عرب درگفت وگو با العالم:

رژیم اسرائیل در تحقق اهدافش در نوار غزه شکست خورده است

شنبه 11 آذر 1402 - 16:32

کارشناس نظامی عرب با تأکید بر اینکه نتانیاهو و کابینه اشغالگر در دستیابی به اهداف‌شان از حمله به نوار غزه شکست خورده‌اند، خاطرنشان کرد که هدف اصلی رژیم صهیونیستی از ازسرگیری حملات به نوار غزه این است که وانمود کند ابتکار عمل همچنان در دست آن است.

العالم- فلسطین اشغالی

"اکرم سریوی" کارشناس عرب سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بین‌الملل، در گفت‌وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نابودی حماس، بازگرداندن گروگان‌‌ها از طریق عملیات نظامی و تضمین اینکه غزه در آینده تهدیدی برای این رژیم نخواهد شد، را اهداف تجاوز نظامی به این باریکه عنوان کرده است.

سریوی افزود: اگر ارتش اسرائیل توان آزادسازی گروگان‌ها را داشت هرگز با آتش‌بس و مذاکره و عملیات تبادل اسرا موافقت نمی‌کرد.

این کارشناس نظامی گفت: رژیم اسرائیل به این یقین رسیده است که نمی‌تواند گروگان‌ها را با زور و قدرت نظامی آزاد کند لذا به مذاکره متوسل شد و به شروط حماس تن داد و این شرایط را برای نتانیاهو و حزب راست‌افراطی دشوار کرده است.

وی یادآور شد: نخستین بار نیست که نتانیاهو و رژیم اشغالگر عناوین عریض و طویلی برای جنگ مشخص می‌کنند که تاکنون بی‌نتیجه مانده‌است همچنان که پیشتر نیز در تحقق اهداف جنگ‌طلبانه‌شان در لبنان شکست خورده‌بودند.

به گفته این کارشناس، در بُعد نظامی، رژیم اسرائیل در تلاش است تا وانمود کند که شکست نخورده و تسلیم شروط حماس نشده است؛ زیرا فشارهای سیاسی شدیدی در داخل بر (کابینه اسرائیل) وارد می‌شود که چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر خواسته‌های خانواده‌های اسرا و پذیرفتن مذاکره با حماس برای این رژیم باقی نمی‌گذارد.

اکرم سریوی خاطرنشان کرد که هدف اصلی رژیم اسرائیل از ازسرگیری تجاوزگری به غزه این است که وانمود کند شکست نظامی نخورده است و ابتکار عمل همچنان در دستش است.

پربیننده ترین خبرها