ادعای رویترز در باره آزادی کشتی توقیف شده در خلیج عدن از سوی آمریکا

ادعای رویترز در باره آزادی کشتی توقیف شده در خلیج عدن از سوی آمریکا
دوشنبه 6 آذر 1402 - 07:39

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه و بدون ارائه جزئیات گزارش داده که نفتکش توقیف شده سنترال پارک که از سوی افراد ناشناس در خلیج عدن توقیف شده بود توسط یک ناو آمریکایی آزاد شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز، کشتی جنگی آمریکایی به درخواست کمک از سوی کشتی حامل مواد شیمیایی توقیف شده در خاورمیانه پاسخ داده و اکنون این کشتی در امن است.

روز گذشته (یکشنبه)‌ شرکت امنیت دریایی انگلیس به نام «آمبری» از هلی برن و نفوذ چند نیرو به یک نفت‌کش مرتبط با اسرائیل در نزدیکی سواحل یمن خبر داده بود.
در این زمینه نیز برخی رسانه های فرانسوی اعلام کردند که نام این نفتکش سنترال پارک متعلق به یک اسرائیلی تحت مدیریت شرکت انگلیسی است.

این نفتکش از مراکش به سمت کانال سوئز در حرکت بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که یک ناو دریایی آمریکایی وارد عمل شده و یک کشتی دیگر نیز نزدیک به حادثه است. در این زمینه یک مقام دفاعی ایالات متحده اعلام کرد که روز یکشنبه یک کشتی مرتبط با اسرائیل موسوم به «سنترال پارک» توسط افراد مسلح ناشناسی در خلیج عدن توقیف شده است.

به دنبال انتشار این خبرها از سوی رسانه های غربی، روزنامه صهیونیستی معاریو نیز با تایید این خبر اعلام کرد که یک کشتی این رژیم عصر روز یکشنبه هدف حمله قرار گرفته است.

انتشار این اخبار در حالی صورت گرفت که هیچ یک از منابع یمنی تا کنون این خبر را تایید نکرده اند و این درحالی است که درصورت تایید خبر توقیف کشتی اسراییلی سنترال پارک از سوی مقامات یمنی، این دومین کشتی اسراییلی توقیف شده از سوی نیروهای یمنی قلمداد می شد.

البته تا کنون مسولان یمنی یا رسانه های این کشور این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند، این درحالی است که برخی منابع نیز از خبرسازی صهیونیست ها با هدف جلب حمایت آمریکا از این رژیم نیز سخن گفته اند.

نیروهای یمنی پس از هشدارهای صادر شده علیه رژیم صهیونیستی در خصوص توقف کشتار فلسطینیان غزه و درحمایت از فلسطینیان روز یکشنبه 28 آبان کشتی صهیونیستی به نام «گلکسی لیدر» متعلق به شرکت تاجر اسرائیلی «رامی اونگر» را توقیف و به ساحل یمن منتقل کردند.

از سوی دیگر منابع خبری روز گذشته (شنبه 4 آذر ماه) از حمله پهپادی به یک کشتی صهیونیستی در آب های اقیانونس هند (دریای مکران) خبر دادند.

سنترال پارک یک نفتکش کوچک ۲۰ هزار تنی، تحت مالکیت و مدیریت شرکت کشتی‌رانی زودیاک «Zodiac Maritime Ltd» است که متعلق به رژیم صهیونیستی بوده و مقر آن در لندن است.

خبرگزاری رویترز بدون ارائه جزئیات گزارش داده که یک ناو آمریکایی با کمک به نفتکش سنترال پارک که از سوی افراد ناشناس در خلیج عدن توقیف شده بود از آزادی آن اطمینان حاصل کرده است.

رویترز به نقل از مقاماتی که اسمی از آنها برده نشده، گزارش داده که ناو «یو اس اس میسون» کمک کرده تا اطمینان حاصل کند که این نفتکش که حامل محموله اسید فسفریک بوده در امنیت است.

پربیننده ترین خبرها