گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه قطر و آمریکا / دوحه متعهد به ادامه تلاش‌ برای بازگشت آرامش است

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه قطر و آمریکا / دوحه متعهد به ادامه تلاش‌ برای بازگشت آرامش است
دوشنبه 13 آذر 1402 - 03:09

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده تاکید کرد که دوحه متعهد به ادامه تلاش‌ برای بازگشت آرامش در غزه است.

العالم-آمریکا

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در تماس تلفنی با بلینکن درباره آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین، راه‌های کاهش تنش و آتش بس گفت وگو کرد.

وزیر خارجه قطر در این گفت وگو با تائید براینکه دوحه به همراه شرکایش که در زمینه میانجی‌گری بین حماس و رژیم صهیونیستی فعالیت دارند متعهد به ادامه تلاش‌ها برای بازگشت آرامش در غزه هستند، تاکید کرد: ادامه بمباران نوار غزه پس از پایان آتش‌بس، تلاش‌های میانجی‌گرایانه را پیچیده و فاجعه انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند.

عبدالرحمن آل ثانی با تاکید دوباره بر موضع قطر مبنی بر محکومیت قاطع هر گونه هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، افزود: کشتن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و اعمال سیاست مجازات دسته جمعی به هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی همچنین بر ضرورت ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به مردم فلسطین که در زیر بمباران‌های (رژیم) اسرائیل قرار دارند، تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها