هنیه: غزه بدون حماس و مقاومت یک توهم و سراب است

هنیه: غزه بدون حماس و مقاومت یک توهم و سراب است
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 22:19

رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به گزارش برخی رسانه‌ها در خصوص اداره غزه بعد از جنگ توسط تشکیلات خودگردان فلسطین یا نیروهای رژیم صهیونیستی گفت که مقدمه‌چینی برای غزه بدون مقاومت یک توهم است.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، شامگاه امروز (چهارشنبه)، طی سخنانی که از شبکه «الاقصی» پخش شد، به آخرین تحولات نوار غزه پرداخت.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «مردم و مقاومت ما با مبارزات و پایداری افسانه‌ای تصویر شرافتمندانه‌ای از خود ارائه کرده‌اند. جنگ طوفان الاقصی ضربه محکمی به اشغالگران وارد کرده که موجودیت و سران نظامی و سیاسی این رژیم را به لرزه انداخته است».

اسماعیل هنیه اضافه کرد: «دلاوری‌های کتائب القسام و مقاومت نمایان می‌شود و این دلاوری‌ها خسارات سنگینی به دشمن وارد کرده است که جدیدترین مورد آن در الشجاعیه و جبالیا بود. تمام درد و رنج‌های [مردم] در حافظه ما ثبت خواهد شد. این دردها و رنج را نه می‌توان فراموش کرد و نه می‌توان با مرتکبان آن مماشات نمود».

هنیه ادامه داد: «ما به همراه همه از جمله نهادهای بین‌المللی به‌شدت در تلاش برای کمک‌رسانی به مردم هستیم. مردم فلسطین در همه جا همواره هدف اشغالگران بوده‌اند. از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم تا دامنه اقداماتشان را توسعه دهند تا این اقدامات متناسب سطح تجاوزات [دشمن] باشد».

رئیس دفتر سیاسی حماس در عین حال اظهار داشت: «تحرکات مردمی و بین‌المللی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم. مواضع دبیرکل سازمان ملل و پیام او به شورای امنیت را قدر می‌دانیم. ما از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که بر آتش‌بس تاکید داشت، استقبال می‌کنیم. یقین داریم که این تجاوزات ظالمانه به پایان خواهند رسید و مقاومت نگهبانی امین خواهد بود».

اسماعیل هنیه اضافه کرد: «از هر گونه ایده یا ابتکار که منجر به توقف تجاوزات شود، استقبال می‌کنیم. هر گونه شرط‌بندی روی مقدمه‌چینی برای شکل‌گیری غزه‌ای بدون حماس و گروه‌های مقاومت توهم و یک سراب است. تاکید می‌کنم که ما پایدار هستیم و مقاومت مقتدر، مردم ما ثابت‌قدم و مجاهد و اشغالگران در حال نابودی هستند. در سایه تحرکات سیاسی با برادران و دوستان، ما می‌بینیم که این نبرد دلاورانه در حال نزدیک شدن به پایان است».

اسماعیل هنیه این اظهارات را در پاسخ به برخی گزارش‌های رسانه‌ای درباره اداره غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطین یا توسط نیروهای رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ هفتم ماه اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به تجاوزات نیروهای اسرائیلی در قدس اشغالی و کرانه باختری عملیات بزرگی را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند که طی آن بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین ۴۴۴ نفر از نیروهای خود را از دست داده است. با این حال، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» اخیرا فاش کرد که آمار اعلام‌شده از سوی ارتش اسرائیل درباره تعداد تلفات درست نیست و آمار اعلام‌شده بسیار کمتر از تعداد واقعی است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها