نظرسنجی؛ حمایت قاطع فلسطینی‌ها از حماس

نظرسنجی؛ حمایت قاطع فلسطینی‌ها از حماس
پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 20:47

یافته‌های نظرسنجی‌ها در میان فلسطینی‌ها نشان می‌دهد که با ادامه تجاوز ویرانگر رژیم اشغالگر به نوار غزه، حمایت‌ها از گروه مقاومت حماس افزایش یافته است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، نظرسنجی مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین از فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه باختری نشان می‌دهد که ۷۲ درصد یعنی سه‌چهارم فلسطینیان از جنبش حماس حمایت می‌کنند و معتقدند که حماس در حمله علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر گذشته درست عمل کرده است.

این مرکز نظرسنجی خاطرنشان کرد در مقایسه با نظرسنجی، که قبل از جنگ در نوار غزه انجام شده بود، بعد از جنگ، حمایت از حماس در نوار غزه افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی اخیر، ۵۲ درصد از مشارکت‌کنندگان در نوار غزه و ۸۵ درصد از مشارکت‌کنندگان در کرانه باختری نقش حماس در جنگ جاری را تایید کرده‌اند. در حالی٬که فقط ۱۱ درصد از این افراد، از عملکردمحمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز رضایت کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که اکثریت فلسطینی‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی در نابود کردن جنبش حماس، یا ایجاد نکبت دوم برای فلسطینیان، یا اخراج ساکنان نوار غزه موفق نخواهد شد. اکثریت نیز بر این باورند که حماس موفق خواهد شد از این جنگ پیروز بیرون بیاید و مجددا کنترل نوار غزه را به دست خواهد گرفت.

نتایج همچنین نشان داد که اکثر پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی معتقدند مواضع آمریکا و قدرت‌های بزرگ غربی نشان‌دهنده بی‌تفاوتی نسبت به حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

پربیننده ترین خبرها